Hallo allemaal,

Om een CMS in een website te implementeren, moet je daarvoor een software aanschaffen? En zijn er handleidingen daarover ergens te vinden?

En hoe werkt zoiets? Moet je eerst pagina ontwikkelen en dat erbij zetten? Of ontwikkel je pagina in CMS???
Heb je al eens gebruik gemaakt van Google?
Klik.
Upload het gehele systeem naar de webserver (hosting) vervolgens moet je even kijken over er tussen de bestandjes een readme zit met uitleg anders even zoeken naar een instal/installer/setup etc. dan vervolgens als alles in je webserver staat ga je naar: http://www.jedomein.nl/setup of instal ofzo.
ok, dat was vooral wat ik zocht... globaal informatie. Ik begreep het niet op wikipedia.

maar cms heeft dus ook vaak templates die je zelf kan bewerken.. tnx guys :)
Gusto schreef op 29.04.2009 09:55
maar cms heeft dus ook vaak templates die je zelf kan bewerken.. tnx guys :)

Inderdaad, een goede CMS is helemaal transparant en laat je alles customizen. Je kunt dan alle stukjes van de CMS aanpassen en zelf templates aanpassen. Normaal gesproken zit er ook een hele grote community achter en die maken ook voor de lol (of tegen betaling) templates die je kunt downloaden (of kopen) om op jouw CMS website te kunnen toepassen.
als iemand pas begint met php etc, wat is een gebruiksvriendelijke CMS?? waar eventueel handleiding bij kan gevonden worden!
Wel graag open source :)
Je moet eerst een eisen lijst voor je cms maken om aan de hand daarvan 1 te kiezen. Er zijn veel verschillende met allemaal voor en nadelen.
Ik vind persoonlijk Joomla de gebruikvriendelijkste...
Daan Middendorp schreef op 14.05.2009 12:50
Ik vind persoonlijk Joomla de gebruikvriendelijkste...
Ik vind wordpress als cms het beste, ook makkelijk om wat bij aan te passen en templates maken is simpel.
Met Joomla heb je toch altijd dat er icon-tje in het adresbalk komt...

Ik zal even wordpress checken, daar heb ik nog niet van gehoord :)

@TJVB: Ik wil simpel website maken zodat user gemakkelijk kan wijzigen dmv CMS
web schreef op 14.05.2009 15:26
Met Joomla heb je toch altijd dat er icon-tje in het adresbalk komt...

Dat kan je heel eenvoudig veranderen.

Reageren