Ik heb een structureel probleem ontdekt aan enkele van mijn websites.

Ik neem aan dat iedereen die dit leest het 'groene vinkje' of het 'rode kruisje' kent dat onderaan de Firefox browser aanwezig is wanneer men HTML Tidy gebruikt.

Nu heb ik door het W3C gevalideerde XHTML 1.0 strict paginas waarbij een 'rood kruisje' verschijnt?! Als ik vervolgens op dit 'rode kruisje' klik word meegedeeld dat er '0 errors/0 warnings' zijn....maar toch een 'rood kruisje'?!

Weet iemand hoe dit komt?
Zou dit niet eerder aan je Firefox extensie liggen in plaats van aan je website?
jep ligt aan ff volgens mij
post anders even wat voorbeelden

Het gebeurd bij o.a. mijn eigen website:

http://www.ericks.nl/

of bijvoorbeeld deze:

http://www.vergaderlokaalbaambrugge.nl/

beide websites worden door het W3C gevalideerd als XHTML (hetzij Transitional, hetzij strict)...Maar een 'rood kruisje' is en blijft het gevolg.

Dit irriteert mij mateloos....Slapeloze nachten tot gevolg...

Als het aan Firefox ligt...Hoe los ik dit dan op? Onlangs is Firefox ge-update naar de laatste versie 3.010.

Zo zie ik ook een 'rood kruisje' bij deze pagina van http://www.phphulp.nl/
Die sites zijn hier 100% valid en ik zie een vinkje staan. Geen zorgen maken dus. Wat je kunt doen is proberen de cache te legen, misschien zit de pagina nog in je cache met wat xHTML errors.

PHP Hulp is gewoon suck en geen voorbeeld nemen aan deze site ;)
Hey Tommy,

Okee, ik vergeet PHPHulp als valide voorbeeld! :worried:

Het legen van het cache e.d. doe ik soms wel 10x op een dag, met het idee dat dit inderdaad de boel zou kunnen verstoren. Dit helpt dus niet...

En...wanneer ik op het 'rode kruisje' klik met mijn rechtermuisknop en kies voor show -> icon & text, dan zie ik naast het 'rode kruisje' de volgende 'text' staan: 'HTML cache is empty'.

Kan ik die HTML Tidy niet gewoon wegdoen?

Ben in ieder geval blij te horen dat het aan mijn eigen Firefox ligt en niet aan mijn webpaginas!

Dit heb ik ook gehad. Heb die addon namelijk ook. Dit kan komen doordat de cache uitgeschakeld staat in FF:

It seems to happen in several cases. Most of the time, it is after disabling the browser cache in Firefox. For example with WebDeveloper. Without cache, the extension does not work.

To reenable it:
- go to the URL, type about:config
- in the filter type : cache
- check that
- browser.cache.disk.enable = true
- browser.cache.memory.enable = true
- then go to options... Cache and clear the cache

Als je WebDeveloper als addon er ook nog bij hebt kun je in WebDeveloper gaan naar Disable > Disable Cache. Die moet je dus uit vinken.
Mmhh...

Waar type ik dan 'about:config' in?

'Go to the URL'...?!

Ik zou ook graag de 'Webdeveloper' willen proberen, linkje mischien?

*height:35.85em;/* IE7 en IE6 */
Zou ik ook smerig vinden als validator. ;)
Inderdaad...maar waar staat dit?

En...W3C vind het prima...
Erick schreef op 01.05.2009 11:25
Inderdaad...maar waar staat dit?
En...W3C vind het prima...
In je "standaard.css" file staat er in mijn meldingen.

Ja, maar W3C vind de * selector over het algemeen ook goed, wat ik persoonlijk niet vind. En veel app validators vinden deze selector ook niet goed.

Reageren