Op sommige site's zie je soms een advertentie die met de pagina mee zweeft, dus als je scrolt, blijft ie in beeld.

Dit wil ik voor mijn eigen website, heeft iemand hier een code voor?
Dat staat er bij en zie het voorbeeld...

Momentje, ik schrijf het even uitgebreider voor die betreffende site ook. Geef me een klein half uurtje!
Deze kan je wel gebruiken denk ik! Vragen stellen kan altijd nog!

PS, stel je vragen maar even in de comments van de post over die relative top class, dat bundelt het allemaal wat netter!
Crispijn schreef op 02.05.2009 09:57
Bedoel je zoiets??

Jezus wat werkt dat kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut, tering niet normaal zeg. Is het normaal dat dat zo schokkerig gaat, als dat op een pagina zou zijn ga ik gelijk weg hoor (dat deed ik dus ook).
En waarom deze js overload? Wat is er mis met css fixed?

Edit: En waarvoor zoveel witruimte onderaan op je home...?
Edit2: Ik vind dat ding rechts en dat naar top toe scroll ding geval maar heel erg afleiden...
Er zit een animatie op dus vandaar dat het bij jou misschien schokkerig gaat?

Verder: als je goed kijkt zie je dat er verschillen inzitten. Ik kan grenzen instellen waartussen het moet schuiven.
En wat bedoel je precies met die hoeveelheid witruimte? Ik heb bijna geen witruimte op mijn home. Of bedoel je die header?
Zoiezo kan gewoon met css en dan position: fixed?

Zelf vind ik trouwens ook dat zoiets erg irritant is, maar smaken verschillen :)
Dat met die grenzen toch niet? Maar ik ga er wel even naar kijken of ik het wat rustiger kan maken.

Verder ben ik erg benieuwd naar die witruimte waar Karl het over had...
Volgens mij is grenzen helemaal niet belangrijk bij een advertentie, je wilt volgens mij dan juist dat het over de hele pagina blijft. Het (grenzen) kan inderdaad denk ik niet met alleen css, al zou je het natuurlijk wel kunnen proberen, maar daar heb ik geen tijd voor.
Klik voor de witruimte.
Edit: ik gebruik overigs Opera.

Reageren