Hallo,

Ik heb een gastenboek met captcha maar ik krijg nog steeds spam. Kan iemand een script of tip geven zodat dit niet meer in mijn gastenboek gepost kan worden?

Groet
Dan heb je die captcha of te simpel of niet goed.
Gebruik net als ik Akismet en wees zelfs zonder vervelende captcha's verlost van alle spam.

Wil je per se toch Captcha gebruiken, gebruik dan reCaptcha en laat je gebruikers tegelijk ook nuttig werk leveren ;-)
Ik merk dat spam meestal buitenlands is.

een vaststelling: de modale buitenlander spreekt geen woord Nederlands.

Als je - in je captcha afbeelding of gewoon als tekst - een soort vraag zou hebben, in het Nederlands geformuleerd, waar men het antwoord op moet geven, zie ik niet in hoe de modale buitenlander dat antwoord kan achterhalen.

Hou je vraag wel simpel genoeg; hou rekening met de meest domme bezoeker die je op je site toe laat.

Wat je ook kan doen, is alle posts uit het buitenland gewoon blokkeren.
Je kan, aan de hand van een IP het land vinden, met ip2nation.
Vrij radicaal, maar wel zeer efficiënt.
Dus als ik in het buitenland je site bezoek mag ik geen berichten plaatsen? Leuk is dat zeg..
Het blokeren van ip's uit het buitenland zou ik niet doen. Dan zou je bv niet meer kunnen posten wanneer je op reis bent
Emmanuel Delay schreef op 04.05.2009 14:12
Wat je ook kan doen, is alle posts uit het buitenland gewoon blokkeren.
Je kan, aan de hand van een IP het land vinden, met ip2nation.
Vrij radicaal, maar wel zeer efficiënt.

Hipska mag dus op jou site geen bericht plaatsen? Das lekker aardig zeg...
Dat lijkt me niet de bedoeling.
Wat Hipska inderdaad zegt is een hele goede oplossing, Askimet is heel erg goed, en kan je overal in gebruiken. Hoef je ook geen irritante captcha's meer (die overigs ook te hacken vallen, zoals bij time het geval was).
Let vooral op mijn eerste voorstel he. Daar geef ik een echte oplossing.

Die tweede oplossing is uiteraard niet ideaal, maar, indien je niet verwacht dat er teveel mensen zijn die in het buitenland per se een bericht willen sturen, is het wel een simpele oplossing, waardoor je spam zal verminderen tot bijna 0.

Indien je een site hebt waar mensen - om wat voor reden ook - hopen berichten naar sturen wanneer ze op vakantie zijn (Wanneer ik op vakantie ben, doe ik andere dingen, maar elk zijn hobby), wel, negeer dan mijn tweede oplossing.
Emmanuel Delay schreef op 04.05.2009 14:52
Die tweede oplossing is uiteraard niet ideaal, maar, indien je niet verwacht dat er teveel mensen zijn die in het buitenland per se een bericht willen sturen, is het wel een simpele oplossing, waardoor je spam zal verminderen tot bijna 0.

Ik meen dat Nederland in de top 5 ofzo van spamlanden stond, volgens mij heeft die ip block totaal geen toegevoegde waarde.

Emmanuel Delay schreef op 04.05.2009 14:52
Indien je een site hebt waar mensen - om wat voor reden ook - hopen berichten naar sturen wanneer ze op vakantie zijn, wel, negeer dan mijn tweede oplossing.

Wáárom ben jij zo gefixeerd op dat het volgens jou niet kan dat iemand in het buitenland (kan zelfs een buitenlander! (Een Belg is ookal een buitenlander (voor mij dan))) niet op jou site mag, mag, kan, wil en moet geen bericht op jou site zetten?
Het internet is er zo ongeveer voor bedoelt dat mensen uit het buitenland makkelijk contact met elkaar kunnen hebben.
Ook zijn ip blocks niet veilig, vaak zijn ze makkelijk te omzeilen.
Askimet welke moet ik gebruiken? ik heb gewoon een php pagina geen wordpress of wat dan ook.
Yoran schreef op 04.05.2009 16:14
Askimet welke moet ik gebruiken? ik heb gewoon een php pagina geen wordpress of wat dan ook.

Dat moet je zelf maken.

Reageren