Hallo iedereen, Ik heb veel goeds vernomen over dit forum en daarom dacht ik eens een poging te wagen over een probleem (vrij simpel voor pros lijkt me).
Voor mijn bachelorproef moet ik een website maken over ridders. Nu wil ik dat op de index-pagina de bezoekers hun naam en geslacht ingeven en dan op login drukken. Daarbij zou ik dan graag een messagebox laten verschijnen met de tekst: 'Welkom op onze site "Naam bezoeker". Bekijk nu je profiel', waarop ze op ok kunnen drukken.
Ik heb 7 webpaginas voorzien, die bestaan uit 7 profielen, bestaande uit 3 jongensprofielen en 4 meisjesprofielen.
Al naargelang het geslacht ze ingegeven hebben krijgen ze 1 van de profielen toegewezen.
Mijn vraag is dus: Hoe kan ik die profielen willekeurig genereren, en hoe kan ik dit doen per geslacht?
Ook nog deze vraag: denken jullie dat het nodig is om ergens een logout te voorzien, of is dit niet nodig en verschijnt het loginscherm telkens je naar de website gaat? Zoja, zou iemand zo vriendelijk willen zijn de code hiervan even te geven?
ALvast hartelijk bedankt voor de code! De hemel zal het u lonen!
Groeten
MasterJNeel
431 views