Als ik wamp phpMyAdmin open krijg ik volgende foutmelding:

Uw PHP MySQL bibliotheek versie 5.0.51a verschilt van uw MySQL-server versie 5.1.33. Dit kan onvoorspelbaar gedrag veroorzaken.

Hoe los ik dit op ? Overigens heb ik hiervan nog geen hinder ondervonden maar ben het dan ook pas beginnen te gebruiken.

Alvast bedankt
nieuwe versie van mysql installeren..

Edit: Sorry ik las mis.
Je moet de bibliotheken van je php updaten.
misschien php update installeren?
Naar welke versie ? Als je wamp download zit versie 5.2.9-2 er default bij. Deze versie komt niet overeen met de versies in mijn foutmelding. Moet ik dan een oudere versie downloaden, en wat voor zin heeft dit ? Ik dacht dat een nieuwere versie toch steeds verbeteringen heeft. Is het niet mogelijk beide (de bibliotheek en de server versie) naar de laatste versie te updaten ?
Met server veronderstel ik toch dat deze de localhost, dus mijn computer bedoelt vermits ik nog geen enkele toepassing op het internet heb staan.
Alvast bedankt voor de reacties
Nieuwe wamp downloaden & installeren?
Jup, database (via php my admin) + htdocs (je php files e.d) exporteren, deleten, nieuwste installen, alles importen,(database via php myadmin) moet hij weer soepel lopen :)
Heb ik reeds gedaan (2 maal) maar als ik via software verwijderen van windows vista wamp verwijder, blijft steeds de folder wamp staan en die krijg ik niet verwijdert. Zegt steeds dat dit nog geopend is in een programma ondanks dat alles gesloten is en ik handmatig alle gegevens in deze folder die toch nog achtergebleven waren heb verwijderd. Er staat dus helemaal niets zichtbaar in deze folder en toch kan ik er niet verlost van geraken.

Albel schreef op 12.05.2009 20:15
Heb ik reeds gedaan (2 maal) maar als ik via software verwijderen van windows vista wamp verwijder, blijft steeds de folder wamp staan en die krijg ik niet verwijdert. Zegt steeds dat dit nog geopend is in een programma ondanks dat alles gesloten is en ik handmatig alle gegevens in deze folder die toch nog achtergebleven waren heb verwijderd. Er staat dus helemaal niets zichtbaar in deze folder en toch kan ik er niet verlost van geraken.
Rebooten en nog eens proberen. Hoera Windows!
anders het programma unlocker downloaden, even googelen ofzo, werkt heel gemakkelijk. Even instaleren en dan andere muisklik -> unlukker -> actie = verwijderen -> processen vrijgeven.
heb alles kunnen verwijderen en even gehaerstart om zeker te zijn en wamp terug geinstalleerd. Blijf nog steeds met foutmelding zitten en probleem nog steeds niet opgelost. Snap ik het niet goed, maar de bibliotheek verwijst toch naar een verzameling mysql opdrachten die dus niet afgestemd zijn op de versie in phpmyadmin. Dus opdrachten die je verlangd in phpmyadmin en niet voorradig zijn in de bibliotheek gaan een foutmelding veroorzaken. De bibliotheek updaten lijkt me dan het makkelijkst maar hoe moet dat ?
Vond hier een forumbericht met zelfde foutmelding maar begrijp daar niet veel van. iemand wat uitleg ?

http://forums.iis.net/p/1154110/1888986.aspx#1888986

Ik heb op mijn computer ook microsoft sql server 2008 staan. Weet eigenlijk niet hoe het er komt . Kan het dit zijn dat deze fout veroorzaakt.

Alvast bedankt

Reageren