Allen,

Ondanks verschillende zoekpogingen op dit forum en op google kom ik er niet helemaal uit. Ik wil de gebruiker na een bestelling een bevestigingsmail versturen. Ik heb de email die ik wil versturen nu helemaal opgemaakt (inclusief variabelen) in een apart bestand: bevestigingsmail.php.

De bestelling werkt als volgt:
* De gebruiker gaat naar het winkelmandje (winkelwagen.php)
* Als hij is ingelogd kan hij door met afrekenen
* De gebruiker krijgt een overzicht van zijn bestelling en het afleveradres en verklaart akkoord te gaan (afrekenen.php)
* Nadat hij de bestelling heeft verstuurt wordt de verwerkingspagina geopend om de bestelling aan de database toe te voegen(bestellingverwerken.php)

Via deze pagina wil ik ook graag een bevestigingsmail laten versturen. De inhoud van de email staat dus in bestand bevestigingsmail.php. Maar hoe kan ik die inhoud nu als email versturen? Ik kom er helaas niet helemaal zelf uit.

Alvast bedankt maar weer.

Groet,
Martijn
Hoe bedoel je dat precies?
Sorry...nog niet heel ervaren met php...
Zie [php]mail[/php]().
Ik gebruikte swiftmailer, maar ik heb het ook even met mail() geprobeerd. Ook daar krijg ik hetzelfde resultaat mee (zowel met als zonder headers).
Bedankt voor de tip Hipska. Het is inmiddels gelukt. Zo zie je maar weer dat de oplossing vaak heel simpel is.

Reageren