Door
Elwin - Fratsloos
op 17-03-2005 15:28
gewijzigd op 17-03-2005 18:46
22 views
Oké.. Iedereen kent wel zo'n beetje het Internationale PHP Magazine. Nu kom ik niet zo vaak in de Bruna en vroeg me af of er nog meer magazines zijn over PHP (of PHP, MySQL, CSS en/of (X)HTML). en dan heb ik het niet over de Computer!Totaal die eens in het jaar de mensen een stoomcursus geeft, maar over kwalitatieve magazines.
Weet iemand een blad die de moeite waard is, geef dan aub even de naam van het blad, je mening erover en een omschrijving van de inhoud (de onderwerpen).
Elwin
[Edit: Damn... kan een modje deze naar de Koffiehoek dumpen? TIA]
?Onbekende gebruiker
17-03-2005 15:40
Nee, niet bekend ook nooit gezien
Wel een keer Websites maken (een unieke serie van DeAgostienie over hoe je via Frontpage een website kan maken)
Enige blad wat werkelijk technische kwaliteit heeft wa tik wel eens gelezen heb is de C`T. Deze geven vaak kwalitatief hoge artiekelen, doch niet specifiek over webontwikkeling.
Nee, het gaat om inspiratie, om interessante dingen. Boeken zijn handleidingen, die je naar een hoger niveau tillen. Bladen kunnen allemaal zijsporen ingegaan worden zonder het compleet uit te leggen, maar wel er een mening over te geven. Dingen die meer *nu* spelen. Boeken kunnen niet op de actualiteit inspelen zoals tijdschriften dat kunnen.
Publicaties over projecten, over zijsporen richting webservers, technieken, etcetera. In architectuur is het bijvoorbeeld zo dat 90% van de interessante informatie in tijdschriften zit. Hierin kunnen projecten uiteengezet worden, maar er hoeft geen compleet boek over geschreven worden.
webdesigner.. speciaal blad voor grapichs. Weet niet als het een website heeft en als je hem daar kan bestellen. Heb het blad wel elke maand gelezen op stage.
zo'n blad moet je maken en dat kost tijd
en er zijn neit zoveel mensen die echt php doen
de meeste gebruiken het meer niet
dus ze willen niet zo snle zo'n blad maken omdat zeeerst moeten weten dat ze ook echt klanten zullen hebben