Hey,

Ik heb een profielbewerk pagina en als je het formulier hebt ingvult moet dit gebeuren:
mysql_query("INSERT INTO users (echtenaam, jaaroud, woonplaats, muziek, grootprofiel, m-v)
VALUES ('".$echtenaam."', '".$jaaroud."', '".$woonplaats."', '".$muziek."', '".$grootprofiel."', '".$m-v."') WHERE name = '".$_SESSION['suser']."'");

Maar volgensmij is dat Where niet goed.. Weet iemand hoe je dit doet?
Wil je niet een update? En is jaaroud een date veld?
Jaaroud is goed geregeld ik zal update wel proberen!
Wat is goed geregeld?
Ik denk namelijk dat het niet goed geregeld is, ik gok dat dat veld gewoon een integer is. Dus dat iemand z'n leeftijd moet opgeven en dat jij die er dan lekker in douwt.
Hij werkt ook niet als ik jaaroud weghaal.
En als ik alles echo werkt alles goed!
Wie zegt dat je jaaroud weg moet halen?
Ik vraag alleen van welk type dat veld is.
Het is varchar(10)..
Nou, zie dat klopt dus ook niet. Waarom is een leeftijd een varchar? Is iemand '16 jaar oud'? Of ga je lekker 01-12-1998 (daar gok ik weer op) d'r in stoppen?
Ga eerst eens even sql leren: http://phptuts.nl/view/41
Ik weet heus wel wat ik doe, ik maak alles later netjes maar eerst wil ik dat het werkt en dat is dus het probleem! Hij zegt wel dat de gegevens zijn opgeslagen maar laat het niet zien op je profiel!
Dus ik vraag weet iemand hoe dat moet, niet ga zeiken dat jaaroud niet klopt...
Het frame van je fiets is doormidden. En je hebt een lekke band.
Eerst plak je je frame met wat ductape en dan zet je d'r nieuwe banden op.
Zo doe jij nu ongeveer.
Als het begin niet klopt. Hoe kan het eind dan kloppen?
Hoewel Karl het niet heel subtiel brengt, heeft hij gelijk. Je moet het jezelf niet onnodig lastig gaan maken (later niet kunnen sorteren op datum), en niet verkeerd gaan aanleren. Een goede basis is belangrijk, dus leer sql, leer normalisatie, heb je je leven lang profijt van.

Volgens mij is er niks mis met je where clause, kijk alleen wel even over $_SESSION['suser'] bestaat.

Reageren