Hoi Allemaal,

Ik ben bezig met een experimentje dat ik in een later project wil gaan gebruiken. Ik krijg het alleen niet werkend, het probleem is als volgt:

Ik wil graag een dynamisch formulier construeren, dit formulier wordt doorgestuurd naar een .php pagina waar het verwerkt zal worden. Omdat ik van tevoren niet weet hoe het formulier eruit ziet wil ik dit automatisch door php laten verwerken. Met andere woorden wil ik de array $_POST uit elkaar trekken zodat ik de waardes zinvol kan verwerken in een script.

Als ik print_r($_POST); gebruik komt daar een string uit maar ik kan deze niet verwerken, scheiden e.d. Heeft één van jullie misschien een oplossing om de $_POST array uit elkaar te trekken?

Alvast bedankt!
Ja, maar waarom kan je niet gewoon $_POST['accountnaam'] doen?
En je kunt ook een echo doen.
Zoals ik helemaal boven in deze berichtenreeks heb geschreven wordt het formulier dynamisch gevormd.

Zal het even toelichten: het idee is om een soort CMS-creator te bouwen. In eerste instantie voor mijzelf. Ik wil dan graag makkelijk en snel een database en CMS voor klanten op kunnen zetten. Ik wil m.b.v. Javascript een formulier construeren en deze dan laten verwerken door php. Maar aangezien van te voren nooit bekend is hoe het formulier eruit komt te zien kan ik niet gebruik maken van statische ($_POST["noemmaarwatop"]).

Klinkt het nog een beetje duidelijk?

Reageren