Ik ben bezig met een experimentje dat ik in een later project wil gaan gebruiken. Ik krijg het alleen niet werkend, het probleem is als volgt:
Ik wil graag een dynamisch formulier construeren, dit formulier wordt doorgestuurd naar een .php pagina waar het verwerkt zal worden. Omdat ik van tevoren niet weet hoe het formulier eruit ziet wil ik dit automatisch door php laten verwerken. Met andere woorden wil ik de array $_POST uit elkaar trekken zodat ik de waardes zinvol kan verwerken in een script.
Als ik print_r($_POST); gebruik komt daar een string uit maar ik kan deze niet verwerken, scheiden e.d. Heeft één van jullie misschien een oplossing om de $_POST array uit elkaar te trekken?
Alvast bedankt!
?
Onbekende gebruiker
01-06-2009 20:02
Dan doe je echo $_POST[0] ? Geen idee of dit werkt :s
Dat kan idd als je de namen van de velden weet (lijkt me logisch dat je die weet, maarja)
Voor het geval je de namen niet weet kun je mijn code gebruiken.
?
Onbekende gebruiker
01-06-2009 20:06
Danny schreef op 01.06.2009 20:02
werkt gegarandeerd.
je kunt het bij een database result ook doen.
als je de naam weet noem je hem bij zijn naam, zo niet bij zijn index.
EDIT: het kan aan mijn versie van PHP liggen, heb wel eens dat het niet werkt (heel soms)
je kunt het bij een database result ook doen.
als je de naam weet noem je hem bij zijn naam, zo niet bij zijn index.
Dat komt dan waarschijnlijk omdat je mysql_fetch_array gebruikt. Doe maar eens [php]var_dump[/php](mysql_fetch_array($result)), en aanschouw al je dubbele waarden :)
Die functie zorgt ervoor dat de waarde zowel onder een numerieke key als onder de kolomnaam als key aanwezig is. Dit is niet een of andere magische feature van PHP's arrays.
dat weet ik.
ik gebruik regelmatig de functionaliteit om een POST bij zijn ID te noemen.
Sommige mensen leveren nogal onduidelijke interfaces af, zie je (zie ook mijn laatste topic over HTML te parsen, heleboel gedoe met POST variabelen gehad.)