Hallo mensen,
ik ben nu beizg met myzql installeren en phpmyadmin.
maar in de nieuwe versie van phpmyadmin zit geen config.inc.php.
heeft iemadn misschien een config.inc.php voor mij?
Tja, sommigen vinden het gewoon een uitdaging om juist zelf een webserver te bouwen, en sommiggen vinden een kant en klaar iets zoals XAMPP gewoon handig.
ik heb mysql geinstraleerd dan ken je daarna gelijk configeren.
ik doe dat dan. dan ff password invullen en dan moet je op excute drukken
ik doe dat nu en dan krijg ik:
mysql cannot create windows service error 0
wat is dat?
ebn hoe los ik het op:S?
Blijkbaar heeft de installer geen rechten om MySQL als service te installeren waardoor de database server ook automatisch zou opstarten. Installeer je MySQL onder Vista of XP? Als het Vista is, probeer de installer dan eens als administrator uit te voeren.
Maar als jij zelf blijkbaar niet heel veel verstand hebt van het installeren van dit soort applicaties, waarom dan niet gewoon de makkelijke weg kiezen zoals in dit topic al eerder voorgesteld is? Pakketten als WAMP of XAMPP bevatten alles wat jij nodig hebt en kosten slechts enkele minuten tijd om te installeren...
Pakketten als WAMP en XAMPP maken het lijkt mij juist overzichtelijker. Alle services (Apache, MySQL, PHP) zitten nu op 1 locatie bij elkaar gebundeld. De keuze lijkt mij in dit geval eenvoudig gemaakt...
Wat moet configureren? Als je WAMP installeert hoef je in principe niets te configureren, het werkt direct.
Mocht je toch de instellingen naar eigen wens willen aanpassen, dan kun je gewoon terecht op de plaats waar je WAMP geinstalleerd hebt. In die map kun je onder andere de php.ini en de httpd.conf vinden waarin je de nodige instellingen kunt veranderen.
Voor XAMPP zal waarschijnlijk precies hetzelfde gelden, maar dat heb ik zelf nooit gebruikt.