Het is vakantie, hier en daar dus terug scriptneigingen.
Vandaag zijn de microben weer overgeslagen op mij en heb een project bedacht. Een Texas Hold'em script. Dit is eveneens een goede reden om te beginnen met OOP. Ik heb enkele tutorials gelezen, onderandere ook van deze site. Daarin staat duidelijk vermeld dat OOP een denkwijze is. Het verband tussen Classes zoals : maand extends dag, mastadizzy extends gebruiker, et cetera.
Nu zie ik deze logische verbanden niet echt terug in classes om kaarten te schudden en de kaarten te delen.
Even over de vraag waarmee ik zit. Hoe kan ik mijn geschudde kaarten ($kaarten) gebruiken in mijn volgend class? Zoals je wel kan zien schud ik de kaarten in mijn eerste class, en wil ik om te testen die geschudde kaartenarray oproepen in mijn volgende functie van een andere class (delen).
edit: Even vergeten bij te vermelden. Ik krijg netjes de array te zien die geprint wordt (dus de output van de eerste print_r van de functie schudden). daarna krijg ik 2 errors.
Notice: Use of undefined constant kaarten - assumed 'kaarten' in D:\wamp\www\class.inc.php on line 20
Notice: Object of class delen could not be converted to int in D:\wamp\www\class.inc.php on line 20
1
class.inc.php
<?PHP
class shuffle_kaarten
{
var $kaarten = array(1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52);
function schudden()
{
shuffle($this->kaarten); //schud array met kaarten
print_r($this->kaarten); //print array geschudde kaarten
}
}
class delen
{
var $aantal_spelers;
function showkaarten()
{
print_r($this-kaarten); //om te testen array met geschudde kaarten weergeven