Hallo,
ik programmeer ondertussen 2 jaar in PHP maar nog niet OO.
Ik begin te merken dat meer en meer mensen/bedrijven dit doen en dus heb ik besloten dit ook te gaan doen. Maar ik ben nu al een uurtje of twee aan het zoeken en ik raak wat verloren. Niet over wat het nut is of hoe OO in elkaar steekt (daar loop ik later wel in verloren:)), maar wel met die frameworks.
Ik heb de voorbije 2 uur veel gelezen en als ik OO intyp kom ik bijna automatisch terecht bij frameworks à la Codeigniter of cakePHP.
Nu is mijn vraag welke software in combinatie met welk framework is "ideaal" of "aan te raden" voor een beginnende OO-programmeur ?
alvast bedankt
?
Onbekende gebruiker
27-08-2009 08:20
Zend Studio 7.0.0 (of 6.1, vind 7 toch wel iets fijner werken!)
Zend Framework 1.9 (is ietwat veranderd ten opzichte van 1.8)
PrototypeJS
Voor ZF zijn veel tutorials te vinden, let wel even op de datum. Over het algemeen gaat het om hetzelfde, ze hebben alleen nogal wat wijzigingen gemaakt ten opzichte van een (paar) jaar geleden. Zoek dus tutorials die gaan over 1.9 en niet bijvoorbeeld 1.7/6 ;-)
Overigens, wat Jan Koehoorn zegt: Ik ben het volledig met hem eens :)
"The PDT project provides a PHP Development Tools framework for the Eclipse platform.".
Niet meteen spuit 11 roepen.
?
Onbekende gebruiker
27-08-2009 09:50
Matthias schreef op 27.08.2009 08:44
@chris :o
wrm prototypeJS als er jquery is??
Omdat ik "met prototypeJS ben opgegroeid", bij wijze van. De opbouw is naar mijn idee logischer dan die van jQuery. Maar goed, dat is persoonlijk. Ik ben zeer te spreken van PrototypeJS, omdat ik er redelijk wat van af weet. jQuery is gewoon tegenovergestelde van PrototypeJS........