Hoi phphulp!

Ik heb al best lang een server, maar ik zou ook graag willen dat andere er op konden kijken..
Ik heb nu dus al begrepen dat ik poort 80 moet openen.. Dat is dacht ik gelukt.. Njaa.. heeft iemand een goede uitleg..?
Ik heb ook al gekeken op het internet..

Greetz
Als je een router hebt moet je de port forwarden.
[google]port forwarding[/google].
Dit vul ik in op de routersite (Belkin)
Enbale aanvinken
TCP
Inboundport 80-80
ip 7
port 80-80

..
Maar ik heb er ook norton op zitten.. ik weet niet of dat het tegenhoud.. Ik heb ook al geprobeerd door norton firewall helemaal uit te schakelen, maar werkte als het goed is ook niet..

Mvg
Dit kan niet bij alle internet operators zoals bv bij telenet, alle poorten onder 1024 zijn voorbehouden aan hen dus moet je bij telenet poort 80 forwarden naar een poort boven 1024 bv 8080 en zal je dus enkel je server kunnen bekijken via het ip xxx.xxx.xxx.xxx:8080
Wij hebben adsl en blijkbaar geen telenet.. Welke poort moet je dan forwarden?
Port 80 in je adsl-modem/router forwarden naar port 80 en het ip-nummer van de server waar apache draait.
Ik ben er net achter gekomen dat ik geen rechtstreekse verbinding met de router heb.. Er zit nog een aparaatje tussen en het adsl-kastje...
Ik heb dus geen directe verbinding.. Hoe moet ik het dan doen?
Wat voor apparaatje zit er tussen?
Kweet niet..
Boven is de router.. Die geeft boven internet.. Ook naar beneden naar (onze telefooncentrale ofzoo dacht me moeder...) En vanuit daar gaat het naar mij, naar beneden, enz..

Njaa.. Weet iemand?

Reageren