Goedenmorgen allemaal,

ik heb sinds gisteren een raar probleem met de website van een client. Als ik naar de website browse via IE7 (en IE6) laadt hij de index.php pagina's niet maar komt IE met een popup om deze te downloaden. Als ik dat dan vervolgens doe kan ik netjes een phpbestand downloaden met alle ongeparsde scripts erin. Een behoorlijk veiligheidsrisico dus.

Dit gebeurt alleen als ik direct naar website.nl of http://website.nl browse, dus zonder www. Als ik er www voor zet werkt het wel gewoon.

Dit probleem is nu bij twee index.php één in de root en één in een andere map. Maar ik heb meer mappen (o.a. forum, show, chat etc) en daarin staan ook index.php bestanden die het wel gewoon op elke manier doen.

Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen en hoe het valt op te lossen?

Groetjes,
een PHPhulper onder een nieuw account (vanwege het veiligheidsrisico)
Wat Jan bedoelt is probeer het eens zonder de .htaccess file.
Hmm, als ik de .htaccess rename zodat die niet meer gebruikt wordt doen m'n subdomeinen het niet meer (logisch) maar 't probleem is er nog.

Dan is er iets fout in de serverinstellingen.

Edit: Als de executiontime wordt overschreden dan wordt het bestand ook als upload aangeboden. Echter dan krijg je echt niet de php code te zien.
Als je host van PHP4 naar PHP5 is gegaan zou ik contact opnemen en checken of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
Ik zal even contact met ze opnemen!

Bedankt allemaal!

[EDIT]
Hmm, ze hebben een FTPbackup teruggezet. Ook hebben ze mijn account vergeleken met andere accounts, alles ziet er hetzelfde uit.

Probeer ik net op een Vista bak (IE7) geen enkel probleem. Daarna weer een verse computer met XP en IE6, zelfde probleem. IE7 op XP, zelfde probleem.

Ik heb echt geen idee wat ik nog kan proberen.

Reageren