Hoi Allemaal,

Ik ben bezig met een nieuwe website en daarbij zou ik graag gegevens uit een database die ik op mijn computer heb draaien willen tonen op de website.

Ik heb hiervoor een query gemaakt / gekregen en die draait dus op mijn computer, dat is deze;

select * FROM characters WHERE OnlineStatus = 1 ORDER BY `Exp` DESC LIMIT 0,300

Hoe kan ik deze nu op mijn website laten weergeven?

Hij geeft dus aan wie er online zou zijn.

Alvast bedankt
Hoe ik hem wilde toevoegen was blijkbaar niet zo eenvoudig als ik dacht, ik werk namelijk met php fusion en dacht er gewoon zo een panel bij te kunnen maken.

Ik heb nu even alleen het bestandje met de code geupload en als ik die probeer te openen krijg ik dit;

Parse error: syntax error, unexpected T_DNUMBER

Zit in line 3

EDIT: Sorry, was mijn fout, ik was de ' vergeten

Nu deze melding;

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Host 'xxxxxxxxxxxxxx' is not allowed to connect to this MySQL server in /connect.php on line 3

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) in /connect.php on line 4

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: A link to the server could not be established in /connect.php on line 4
En mysql zal ingesteld moeten staan om naar een port te luisteren.
Staat meestal op socket.

Edit: En jij denkt dat ik nu regel 3 kan lezen? Je moet wel info geven, dus ook regel 3.
Ik denk dat het "zo goed als" gelukt is.

Ik heb via navicat een user toegevoegd met als host het ip adres van mijn webhost.

Nu krijg ik geen foutmeldingen meer, maar alleen een leeg scherm.

Dus ik denk dat er op 1 of andere manier nu alleen niks weergegeven word, maar moet er ook geen print functie ofzo in de code staan hiervoor?
Dat stukje script hierboven doet nog niet veel, dat moet je nog wel afmaken uiteraard.
Ik heb nu volgens mij alleen nog een print command nodig die de gegevens ook daadwerkelijk op het scherm toont, toch?

Ik weet dat ik de content van een website etc er allemaal nog bij moet zetten, dat lukt me wel, maar met php heb ik totaal geen ervaring, dus ik zou nu ook niet weten waar het scherm gewoon wit is
[voorkauwmodus]
<?php
mysql_connect('jouw_ip_van_buitenaf', 'inlognaam', 'wachtwoord');
mysql_select_db('database naam');

$sql = "SELECT *
FROM characters
WHERE OnlineStatus = 1
ORDER BY
characters.char_name ASC
LIMIT 0,300";

if ($res = mysql_query ($sql)) {
while ($row = mysql_fetch_assoc ($res)) {
echo '<pre>' . print_r ($row, true) . '</pre>';
}
}
?>
[/voorkauwmodus]
Jammer dat er nu een bug zit in php fusion.

Als ik hem namelijk toevoeg in een nieuw panel dan krijg ik de volgende meldingen;

Table 'testserver.fusion_site_links' doesn't exist
Table 'testserver.fusion_flood_control' doesn't exist
Table 'testserver.fusion_thread_notify' doesn't exist
Table 'testserver.fusion_captcha' doesn't exist
Table 'testserver.fusion_new_users' doesn't exist

Dus ik denk dat hij op 1 of andere manier niet alleen met de externe database verbnding wil maken maar ook nog eens met de database waar de website op draait en daar zitten die tabellen natuurlijk niet in..

Maar bedankt voor alle hulp, want het script zelf werkt wel!

Gebruik overigens deze;

<?php

$connection = mysql_connect ( 'mijn ip', 'user', 'pass' );
$db = mysql_select_db ( 'db naam', $connection );

$result = mysql_query ( "select *FROM characters WHERE OnlineStatus = 1 ORDER BY characters.char_name ASC LIMIT 0,300" );

while ( $row = mysql_fetch_assoc ( $result ) ) {

echo $row[ 'char_name' ];

}

?>

Die scheid alleen het resultaat niet, dus krijg ik bijvoorbeeld MaikieJanSanEtc
Niet zo raar. Je laat ook alle output achter elkaar zien. Dat is basis PHP.

Je zou je echo in de while-loop kunnen aanvullen met een spatie of een break (<br />).
Inmiddels ook al opgelost.

Ik probeerde nu echter zelf nog iets toe te voegen maar daarmee ging het weer helemaal mis.

Het gaat om deze query die toegevoegd moet worden;

Select Sum(count) as total From `character_items` Where `item_id`='40308'

Ik had hiervoor gewoon bovenstaande gekopieerd alleen ipv $result had er er $result1 van gemaakt en dat dus ook bij de while ( $row ........ $result1

Hoe doe ik dat nu weer dan?

Ik denk dat als ik dit weet, ik de rest wel zelf moet kunnen toevoegen

Reageren