Ik wil in mijn website een geldsysteem dat uje per uur geld verdient. Dit moet ook als je offline bent gebeuren. Het word in mijn database opgeslagen. Cronjobs zijn geen optie want deze module staat uit.
Heeft iemand een idee?
Is het niet gwn mogelijk als iemand inlogt te berekenen wanneer de laatste geld update was en dan het geld wat er nog bij moet erbij te zetten gelijk als ie inlogt?
Ja, je maakt een veld aan in de database genaamd "lactive" (of iets anders als dat gemakkelijker voor jou is, ik zou gewoon "lactive" nemen van "last active") en daar sla je dus bij elke pageload die user maakt de huide tijd & datum in op (datatime), wanneer deze user de eerst volgende keer inlogd bereken je gewoon hoeveel uur hij offline was en update je zijn record met het aantal uur * het tarief.
Ja, je maakt een veld aan in de database genaamd "lactive" (of iets anders als dat gemakkelijker voor jou is, ik zou gewoon "lactive" nemen van "last active") en daar sla je dus bij elke pageload die user maakt de huide tijd & datum in op (datatime), wanneer deze user de eerst volgende keer inlogd bereken je gewoon hoeveel uur hij offline was en update je zijn record met het aantal uur * het tarief.
Opgelost :)
En als het dan een of ander spel is waarbij andere spelers ook bij het geld kunnen komen/zien?
Dit moet ook als je offline bent gebeuren.
edit: Als je bv 3uur achter mekaar ingelogt bent dan krijg je er pas geld bij als je een andere keer opnieuw inlogt?