Hallo,
Ik heb hier een Jquery scriptje waarmee ik een POST doe naar een .php bestand. Ik wil een return doen na het Jquery script om aan te geven of hij wel of niet success is (of via If...Else) Hoe kan ik dit doen?

var x = <? echo $row['locationx']; ?>;
var y = <? echo $row['locationy']; ?>;

function wentdown(){
	y = y + 20;
	$.ajax({
		url: 'check_move.php',
		type: 'POST',
		data: 'xcor=' + x + '&ycor=' + y,
		success: 
		function( feedback ) {
			$('#poppetje').animate({ "top" :  y + 'px' }, 500); 
		} 
	}); 
}

en in checkmove moet zo iets komen:

<?php
if($_POST['xcor'] == $blabla AND $_POST['ycor'] == $blabla2)
{
return true;
}
else
{
return false;
}
?>
Dan kun je nog beter een 1 of een 0 laten returnen en dat dan gebruiken in je javascript..
Chris Kortaan schreef op 22.08.2009 12:43
Dan kun je nog beter een 1 of een 0 laten returnen en dat dan gebruiken in je javascript..

Zou ook kunnen,.. maar hierbij kan ik geen return gebruiken.. ik moet op een of andere manier antwoord geven op Jquery.
JSON?
Chris Kortaan schreef op 22.08.2009 13:11
JSON?

?? Zou je misschien ook uitleg kunnen geven ??
// bump, is toch niemand meer die dit leest dus darom de bump wat eerder.

Weet echt niemand hoe ik via $.ajax() een variabel ofzoiets terug kan geven aan jquery/javascript?
success:
function( feedback ) {
$('#poppetje').animate({ "top" : y + 'px' }, 500);
}

Jquery kijkt al of het succesvol is. en anders geef je in php simpel een echo.
Echo bijvoorbeeld een 'fail01', en kijk in je javascript naar de return. De rest spreekt voor zich, kijken of de terug gebrachte gegevens gelijk zijn aan fail01.

success: 
        function( feedback ) {
            if(feedback == 'fail01'){//Fail. Dit is wat je php zei, dmv een echo. dus er ging iets niet goed. Maar dit geef jij zelf dus aan.}else{//heb jij aangegeven dat het oke is, en is de output niet gelijk aan fail01}
        } 

fail01 is mijn mind he, je kan alles gebruiken wat je wilt. Maar de var feedback, houd vast wat je ge echo'd hebt in de php.

hoop dat dit helpt.
wesley schreef op 24.08.2009 10:21
success:
function( feedback ) {
$('#poppetje').animate({ "top" : y + 'px' }, 500);
}

Jquery kijkt al of het succesvol is. en anders geef je in php simpel een echo.
Echo bijvoorbeeld een 'fail01', en kijk in je javascript naar de return. De rest spreekt voor zich, kijken of de terug gebrachte gegevens gelijk zijn aan fail01.

success: 
        function( feedback ) {
            if(feedback == 'fail01'){//Fail. Dit is wat je php zei, dmv een echo. dus er ging iets niet goed. Maar dit geef jij zelf dus aan.}else{//heb jij aangegeven dat het oke is, en is de output niet gelijk aan fail01}
        } 

fail01 is mijn mind he, je kan alles gebruiken wat je wilt. Maar de var feedback, houd vast wat je ge echo'd hebt in de php.

hoop dat dit helpt.

Heel erg bedankt, ik zat nog even scheef met de posities van de opjecten maar hij werkt nu prima!
Yearupie schreef op 22.08.2009 13:26
[quote='Chris Kortaan schreef op 22.08.2009 13:11']JSON?

?? Zou je misschien ook uitleg kunnen geven ??[/quote]

Eerst googlen dan vragen ;-)
@Chris: Als iemand over jquery een vraag heeft, kan je ze beter op jquery docs wijzen. Maar je hebt gelijk, een term google je het beste eerst. Dan leer je nog is wat bij hehe.

Reageren