Beste,

Ik ben pas begonnen met PHP & SQL en 'k zou graag weten hoe 'k 'n forum maak met PHP & SQL.

En ook hoe ik dan bv. zoals links, "laatste forum berichten" kan plaatsen op mijn site.

Alvast bedankt,

Fabrice
Fabrice schreef op 23.08.2009 13:28
Beste,

Ik ben pas begonnen met PHP & SQL en 'k zou graag weten hoe 'k 'n forum maak met PHP & SQL.

En ook hoe ik dan bv. zoals links, "laatste forum berichten" kan plaatsen op mijn site.

Alvast bedankt,

Fabrice

Als je pas begonnen bent met php adviseer ik je om nog niet meteen een heel forum te gaan maken.
Zie de vele tutorials en scripts.
Nou, ik leer snel enzeu. :$

't Is eigenlijk voor m'n site, die ik af wil rond begin september.
De layout wordt gesliced, alleen moet 't forum er nog komen.. Dusja.

Ik zou graag 'n soortgelijke van http://eternal-wow.com/forums/ willen hebben. :>
Dan zou ik maar een bestaand script gaan zoeken, want een goed forum heb je niet in een week gemaakt.
Waar kan 'k zo'n tutorials vinden aub?
Als ik jou was zou ik gewoon een bestaand forum inplementeren zoals
vbullitin of phpbb
De ene leert al sneller dan de ander.
Maar in een maand tijd genoeg weten om een forum te kunnen schrijven, lijkt me niet realistisch.

Zlefs iemand die het wel goed kan, zal je zeggen dat het vrij veel werk is.

Hoe dan ook.

Begin bij het begin.
Leer hoe je strings aanmaakt, hoe je functies gebruikt, ...

Dan kan je eens beginnen aan een gastenboek. Daar zit van alles in, als je dat kan, kan je verder.

Je zal geconfronteerd worden met sql injection, met header('location: ...') die niet doet wat je verwacht, ...

Pas als dat allemaal in je vingers zit, kan je beginnen met iets nuttigs te maken.

Veel succes.

Fabrice schreef op 23.08.2009 13:35
Nou, ik leer snel enzeu. :$

Ik zou graag 'n soortgelijke van http://eternal-wow.com/forums/ willen hebben. :>

Snel leren, als je bereid bent om 8 uur per dag komende dagen te leren, dan zou het wellicht lukken om begin september een forum af te hebben.

Als ik op je link klik zie ik:
You must be logged in or do not have enough access to view these forums, please click HERE to continue.

Als je vragen hebt horen we het wel ;).
Emmanuel Delay schreef op 23.08.2009 14:43
De ene leert al sneller dan de ander.
Maar in een maand tijd genoeg weten om een forum te kunnen schrijven, lijkt me niet realistisch.

Zlefs iemand die het wel goed kan, zal je zeggen dat het vrij veel werk is.

Hoe dan ook.

Begin bij het begin.
Leer hoe je strings aanmaakt, hoe je functies gebruikt, ...

Dan kan je eens beginnen aan een gastenboek. Daar zit van alles in, als je dat kan, kan je verder.

Je zal geconfronteerd worden met sql injection, met header('location: ...') die niet doet wat je verwacht, ...

Pas als dat allemaal in je vingers zit, kan je beginnen met iets nuttigs te maken.

Veel succes.

nou, ik heb deze tut (http://www.phphulp.nl/php/tutorials/2/492/) al gevonden, alleen heb ik deze error:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/habhol/public_html/V2/forum/index.php:10) in /home/habhol/public_html/V2/forum/index.php on line 11
Aar schreef op 23.08.2009 14:48
[quote='Fabrice schreef op 23.08.2009 13:35']Nou, ik leer snel enzeu. :$

Snel leren, als je bereid bent om 8 uur per dag komende dagen te leren, dan zou het wellicht lukken om begin september een forum af te hebben.

Als ik op je link klik zie ik:
You must be logged in or do not have enough access to view these forums, please click HERE to continue.

Als je vragen hebt horen we het wel ;).[/quote]

Ja, je mag links inloggen met:

User: Fabrikantje
ww: fabi1707

Gelieve Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Reageren