Hallo,

Voor een van mijn klanten maak ik een soort webshop. Bij de betaling moet er een mogelijkheid komen voor bankoverschrijving. Daarbij moet een unieke code worden vermeld.
Wie heeft een idee hoe ik met php zo'n code kan maken? Een hash is niet wat ik zoek.

Alvast bedankt!
Wat zoek je dan wel? Een hash moet toch voldoen lijkt mij.
ik weet even niet uit mijn hoofd uit hoevel characters een hash bestaat maar het is niet erg klantvriendelijk als een klant 20 letters moet gaan overtypen (ik heb een opdrachtgever...).

Gewoon een serie getallen.
kan je niet gewoon je id uit je database halen.... dus je zet alles in de database kijkt of het gelukt is, dan haal je de laatste er uit (met gelijke naam voor ckerheid) en je kan je code echoën

<?php
$sql = mysql_query("INSERT INTO tabel (....) VALUES (....)");
if(mysql_query($sql))
{
    echo 'fout';
}
else
{
    $sql2 = mysql_query("SELECT * FROM tabel ORDER BY id DESC");
}
?>

en dan kan je ook nog doen met WHERE naam = ..... om cker te weten dat het klopt...

weet niet of dit een perfect ide is hoor maar zou naar mijn idee moeten werken
Owja... dat is dom. Ik kan gewoon de ID gebruiken, die is immers uniek.

Bedankt!
Asje ;)
Wel zou ik checken of je wel de goede hebt, dus met een eventuele naam die verzonden is.
SanThe schreef op 28.08.2009 15:51
Wat zoek je dan wel? Een hash moet toch voldoen lijkt mij.
Een hash is niet gegarandeerd uniek.
Wat is de defenitie van een hash?

btw. ik weet niet wat voor en project het is,
maar vind je het ok, dat users weten hoeveel gebruikers je hebt?
want als je de ID gebruikt, dan zien zij de hoeveelste ze zijn
hoezo niet gewoon time() gebruiken? Dan heb je een unieke 10 cijferige code of heb ik dat fout?
@ Mark: time () geeft per seconde een unieke waarde. Als dus twee users in dezelfde seconde op het knopje klikken is de code niet uniek.
Mark schreef op 28.08.2009 19:52
hoezo niet gewoon time() gebruiken? Dan heb je een unieke 10 cijferige code of heb ik dat fout?

Nee. In de database kan nooit dezelfde ID worden gemaakt ;-)

Reageren