Ik ben bezig met een systeem waarin onder andere de status van een order wordt weergegeven. Dit zijn 3 verschillende statussen (Pending, Wating, Closed) en deze wil ik weergeven elk met een eigen css class.
Nu heb ik het volgende geprobeerd, maar dat werkt niet. Gezocht op internet maar ik kom er niet uit...
function showstatus(){
if ( $_GET['status'] == "Pending"){
echo "<span class=\"pending\">Pending</span>";
} else {
echo "<br /><br />No information found in the status row. Please check your code.";
}
};
<?php
function showstatus($status){
if ( $status == "Pending"){
echo "<span class=\"pending\">Pending</span>";
} else {
echo "<br /><br />No information found in the status row. Please check your code.";
}
}
?>
Gelieve Niet Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
Hij echoed nu alleen eerst de else en dan de if waarde, en dit doet hij bovenaan de tabel, hoe kan dit? De functie wordt binnen de while loop en de td tags uitgevoerd?
** Update:
Ik heb nu nog 2 waarden toegevoegd in een elseif statement, en deze werkt nu goed. Hij laat nu niet meer de else echo zien. Hij laat alles nog wel zien boven de tabel.
Hier heb je drie kolommen:
<?php
echo "<table border=1 cellpadding=5 cellspacing=0 >
<tr>
<td><b>Nr</b></td>
<td><b>Klant</b></td>
<td><b>Status</b></td>
</tr>";
?>
Hier ineens vijf:
<?php
echo "<tr>
<td valign='top'>" . nl2br( $row['nr']) . "</td>
<td valign='top'>" . nl2br( $row['klant']) . "</td>
<td valign='top'>" . showstatus(nl2br( $row['status']) ). "</td>
<td valign='top'><a href=index.php?page=edit&id={$row['id']}>Edit</a></td>
<td valign='top'><a href=index.php?page=tasks&id={$row['id']}>Tasks</a></td>
</tr>";
}
?>
Verder zou ik het gebruik van single en double quotes omdraaien. Nu krijg je single quotes in je XHTML.