Beste allemaal,
Op dit moment ben ik bezig met de ontwikkeling van een CMS. Stel dat er 10 klanten zijn die hiervan gebruik maken, dan loggen deze allemaal in op www.aaa.nl. Vervolgens maken ze gebruik van de FCKeditor op www.aaa.nl en de gewijzigde content van hun pagina gaat vervolgens een MySQL database op www.aaa.nl in.
Hierbij liep ik tegen het volgende probleem aan:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat men op hun eigen website de bijgewerkte inhoud te zien krijgt? Kortom: hoe lees ik de database van www.aaa.nl uit op bijvoorbeeld www.bbb.nl?
Bij mijn vorige CMS deed ik het volgende: ik sloeg de bijgewerkte content van een webpagina op in bijvoorbeeld overons.inc.php op de domeinnaam www.aaa.nl. Vervolgens kwam de content via include() tevoorschijn op andere domeinnamen. Hierbij maakte ik dus geen gebruik van een database. Ik vind dit nu echter een nogal omslachtige manier, en werk liever met een overzichtelijke database waar alle content in wordt opgeslagen (ook i.v.m. backups).
Iemand een idee hoe ik mijn probleem kan oplossen?
Ook algemene tips over beveiliging, inbouwen van functies en de do's en dont's van het ontwikkelen van een CMS zijn heel erg welkom.
Groetjes,
Anne
2.094 views