Beste mensen,

Ik heb een aantal kleine/grote vragen over PHP/MySQL

*1 - Hoe kan ik een afbeelding in SQL zetten als ik het upload? Ik wil een website maken waarbij je producten kan invoegen en een afbeelding kan plaatsen. Maar welke optie moet ik kiezen in SQL?

Ik hou het even bij 1 en dan komen de andere als ik deze heb/niet heb.
Afbeeldingen zet je in pricipe niet in een database. Alleen de link naar het plaatje.
Het kan wel.
Je zult het in een BLOB veld moeten opslaan.

*gaat linkje zoeken naar een tut*
Edit: ik kan het artikel dat ik ooit eens op PHPfreakz heb gelezen hierover niet meer vinden.
Waarom maak je niet gewoon ergens een map met de afbeeldingen en dan zet je de url/src in je database?
Darsstar schreef op 13.09.2009 18:15
Het kan wel.

Ja klopt, maar het is onzinnig om dat te doen. Slechts zeer sporadisch is het nuttig.
Darsstar schreef op 13.09.2009 18:15
Het kan wel.

Onder het mom van "Het kan wel.":

Spookrijden kan wel, je zult dan wel even de andere baan op moeten. Gewoon... omdat het kan.
Oke... Als ik een artikel toevoeg wil ik dat de titel een hyperlinkje word... Hoe doe ik dat?
Dat is standaard html met een beetje php er omheen. Zie de vele tutorials. Ik neem aan dat je het zelf wilt leren en niet dat wij alles voorkauwen.
Zie onder andere www.phptuts.nl en www.w3schools.com
Mijn website moet over drank algemeen gaan noem even een voorbeeld:
Wat ik meer bedoel is: je klikt op de link wijnen. Daarna krijg je een menu
- Rood
- Wit
- Rose

Ik klik rood aan.

Daarna krijg je alle rode wijnen. ik wil er daar 1 van aanklikken omdat het een hyperlinkje is geworden.
Dan zal je eerst een goed genormaliseerd database model moeten gaan maken/bedenken. Zie de tutorials hier op de site betreffende 'normaliseren'.

Reageren