Ik wil mijn footer op mijn website graag onderaan houden.

Daarbij heb ik al de footer al een CSS waarde bottom:0; en position: absolute; gegeven. maar niets lijkt te werken.

Het probleem doet zich pas voor wanneer er meerdere comments op een artikel geplaats worden, daardoor word mijn MainDiv vergroot.
maar gaat onder mijn footer nog gewoon door.

<div id="wrapper">

<div id="head">
</div>

<div id="mainDiv">
content
</div>
			<div id="loginDiv">
				<?php include "inc/logindiv.php"; ?>
			</div>

<div id="midDiv">
				<?php include "inc/middiv.php"; ?>
			</div>

<div id="linksDiv">
				<?php include "inc/linkdiv.php"; ?>
			</div>

<div id="footer">
				<?php include "inc/footer.php"; ?>	
			</div>

</div>

De wrapper:

html, body {
    height: 100%;
}
#wrapper {
min-height: 100%;

margin:0 auto;
padding-top:0;
position:relative;
width:993px;
}
#loginDiv { 
display: inline;
min-height: 93px;
height:93px;
margin:4px 0 0 500px;
padding: 0;
position: absolute;
right:0;
top: 121px;}

#midDiv { 
bottom:1px;
min-height: 1247px;
margin: 98px 0 0 500px;
right:220px;
top: 121px;
}

#linksDiv {
bottom:1px;
min-height: 1247px;
margin: 98px 0 0 772px;
right:0;
top: 121px;
}

#footer {
height:155px;
margin:0 2px auto;
padding:0;
}

ik snap niet waar het mis gaat :S
het probleem doet zich voort op:
http://www.overdatum.nl/remake/nieuws.php?post_id=157
Nu wil ik niet zeuren hoor, maar die Taylor beweert dan wel dat de footer altijd onderaan staat, maar op Opera 10 (en nieuwer is er niet) zweeft ie toch ergens in het midden en niet onderaan.

Ik heb onlangs wel eentje gezien die het wel goed deed, maar die kan ik nu weer niet terugvinden :(
Heb t ook ff geprobeerd, hij is nu best redelijk alleen in hogere resoluties staat de footer nog een stukje naar boven..
Alleen als er meer content is (bijv even de menu's uitklappen) staat hij wel helemaal onderaan.

Iemand die weet wat t probleem is?
Eddy Erkelens schreef op 16.09.2009 08:34
Nu wil ik niet zeuren hoor, maar die Taylor beweert dan wel dat de footer altijd onderaan staat, maar op Opera 10 (en nieuwer is er niet) zweeft ie toch ergens in het midden en niet onderaan.

Ik heb onlangs wel eentje gezien die het wel goed deed, maar die kan ik nu weer niet terugvinden :(

serieus.....damn

blijf aan de gang, naja weer een uitdaging..

wie gebruikt er eigenlijk opera?
Close to no one, gebruikt Opera. Ik kijk er wel eens in, maar als daar iets niet in werkt stress ik me nou niet. (Tenzij je natuurlijk portable wilt zijn, volgens mij gebruiken veel handhelds Opera als browser.)

Vind de hoofd browsers; Internet Explorer, Firefox, Chrome en af en toe Safari een stuk belangrijker.
Dan nog... beweer dan niet dat het cross-browser-competable is.
En Opera houdt zich volledig goed aan de CSS (zelfs sommige dingen van CSS3 al).
Opera 10 is nog niet eens zo lang uit en dat script waarschijnlijk wel, ook logisch dan dat er word gezegd dat hij cross-browser werkt. En blijkbaar doet Opera 10 iets anders met de css dan in Opera 9. Niet de fout van het script dus. Die doet wat het moet doen. :)

Reageren