Hallo allemaal, ik had me een tijd geleden an geregistreerd maar nog nooit op het forum gepost...
nu dan ;)

ik ben het menu kwijt en internet explorer, in firfox werkt dit gewoon goed, kan iemand mij helpen?

code op de index:

<body>
<div id="header">
<div id="menu">
<ul>
<li><a href="index.php?page=home">Home</a></li>
<li><a href="index.php?page=info">Informatie</a></li>
<li><a href="index.php?page=contact">Contact</a></li>
<li><a href="index.php?page=links">Links</a></li>
</ul>
</div>
</div>
<!-- end #header -->

en m'n CSS:

#header {
width: 960px;
height: 10px;
margin: 0 auto;
}

/* Menu */

#menu {
margin-left: auto;
margin-right: auto;
width: 600px;
height: 45px;
}

#menu ul {
margin: 0;
padding: 145px 0px 0px 5px;
list-style: none;
line-height: normal;
}

#menu li {
display: block;
float: left;
}

#menu a {
display: block;
float: left;
height: 31px;
margin-right: 3px;
padding: 14px 30px 0px 30px;
background: url(images/img04.jpg) no-repeat right 18px;
text-decoration: none;
text-transform: capitalize;
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 14px;
color: #000000;
}

#menu a:hover { text-decoration: underline;

weet iemand wat ik fout doe?
Ja behalve dat zijn er nog tering veel bedrijven die windows 2000 draaien. Daar kan niets hoger dan IE6 op, dus moet je daar rekening mee houden. Waarom denk je dat er nog steeds gedebugged wordt voor IE6? Sterker, waarom wordt er nog gedebugged voor IE5.5 en Netscape? om die zelfde redenen ;)

Sterker, een bedrijf hier in de buurt ( +/- 300 pc`s) draaien nog windows NT. Daar zitten ze vast aan IE5.5. Upgraden? Waarom? Het werkt allemaal nog.. dat duurt nog wel een jaartje of 3 voor die aan vervanging toe zijn.

Immers, het hele netwerk moet omgegooid worden he ;) Je zit dan met rechten beheer. Veel oudere applicaties hebben geen duidelijke rechten per gebruiker, dus komt dat allemaal te vervangen. Dat kost wat ;)

edit: ONTOPIC :)

Ik zou het niet heel anders doen, maar je gebruikt dubbele notaties die problemen leveren. Haal de display:block van je li af, haal de height weg bij je li a en vervang de hoogtes met padding.

Je kunt die height wel gebruiken, maar dan moet je ook een breedte mee geven. Anders wordt je li a als block element gezien door IE6. En block elementen beginnen altijd op een nieuwe regel. Dus verspringt je menu sowieso.

Maar neem eens een kijkje met IEtester, dan zie je ook waar wij het over hebben. Google IEtester en even downloaden/installeren. Kun je lekker beginnen met debuggen ;)
Ik zie er een hoop edits bijkomen :)
de volgende ga ik overzichtelijker maken kreeg wel een "goedkeuring" bij W3C.

Reageren