Hallo,

Ik heb mijn website verhuist naar een VPS server (vanwege onze webwinkel).

Ik heb naast mijn gewone website ook een klantensite.

www.jcsl.nl/klanten/

Op 1 of andere manier krijg ik de foutmelding 405. Dit terwijl er niets veranderd is behalve de db gegevens en de url's.

Ik ben er nu 3 dagen mee bezig en ik kan niet vinden wat het probleem is. Waar zou ik het in moeten zoeken?

edit: titel aangepast, vanwege de nieuwe errormelding.
Kijk eens in je apache error log (/var/log/apache2/error.log) ?
je apache error log is (normale gesproken) niet via een weburl te lezen. dus die linkjes hebben geen nut.

Ik denk dat je toch eventueel moet kijken of je bestanden wel goed staan en wat er voor speciale dingen in je code staan

error_reporting(E_STRICT);
error_reporting(E_ALL);

Ik hoop dat het er zo staat:
<?php
error_reporting(E_ALL | E_STRICT);
ini_set('display_errors', 1);
?>

Normaal gesproken heb je ook nog iets als een adminpanel o.i.d. van je webhost. Hier kun je o.a. DNS instellen, mails aanmaken en forwarden en ook je logs inzien. Bijvoorbeeld iets als Plex of DirectAdmin. Dat is wat jij moet hebben. Daar kun je namelijk de laatste x-aantal regels van de error-log zien (meestal).
@TVJB:

Ik heb het allemaal negekeken alles staat er zoals het er stond op de vorige server. Ik heb alleen het config bestand moeten aanpassen.
Alle bestanden zijn gewoon aanwezig.

Het staat er zo:

//Staan standaard uit.
//Indien er iets niet doet, en wilt wten waarom, gebruik  1 van de hieronder de hieronder staande 2
error_reporting(E_STRICT);
error_reporting(E_ALL);
//error_reporting(0); // Indien niet bezig met Un-buggen, staat error reporting ALTIJD OP 0 !

Is toendertijd door mijn scripter zo geschreven.

Ik heb geen plex of direct admin, alleen ISP config is dat hetzelfde?

Ik heb nog wel een mmap gevonden in mijn FTP welke log heet, deze is alleen helemaal leeg.
Ach, weet niet wat je in die ISP-config zoal kunt doen. Ik zou zeggen bekijk de mogelijkheden daarvan eens. Zelf ben ik er niet mee bekend, maar dat zegt natuurlijk voor de rest niets :)
Dank je wel, ik ga het allemaal nog eens doorkijken en uitzoeken. Ondanks de nederlandse vertaling is het voor mij niet echt een gebruikersvriendelijk panel.
@J.S. Coolen
Het kan ook zijn dat je in je FTP een map error ziet staan waarin je log wordt opgeslagen. Er is wel een log in ISP-config, dat weet ik zeker (je kunt ook ergens (volgens mij bij de opties) aangeven hoe groot die log max mag zijn), maar waar je die kan vinden... :S

Ik ken Cpanel en Directadmin wel prima, maar ISP-config niet.
Ik heb een map error, maar daar in staan alleen de verschillende error html bestanden (zoals error400.html & error4403.html)

Hierin wordt geen log bij gehouden.

Ik heb inmiddels een aantal verschillende logsystemen gevonden.

- System logboek
- ISPConfig cronlog
- Freshclam-log
- clamav-log
- rootkit hunter-log
- fail to ban-log
Als je een andere map aanmaakt op je server, kan je deze dan wel openen in de url zonder foutmelding?
En staat de chmod van de klanten map eigenlijk wel goed?

Een normale map heeft chmod (0)755
Meestal kan je chmod zien door in je ftp rechts te klikken op een map en dan chmod of properties te kiezen.

http://www.jcsl.nl/klanten/?pagina=home
http://www.jcsl.nl/?pagina=home

Is precies de zelfde pagina, ook wel raar toch.

Reageren