Hallo iedereen,

Ik heb puppy linux gedownload en heb het geinstaleerd vanaf de cd. De puppy installer vraagt of ik de grub boot loader wil instaleren en nadat ik dat gedaan heb start ik de comuter opnieuw op en krijg ik de grub command-line. De file menu.lst is in orde en de instellingen staan goed. Als ik in de grub command-line zeld fe opdrachten geef om te boot doet hij het niet en krijg ik steeds de fouten 2 en 15. Wat doe ik nu verkeerd?
Gozert, jij weet toch ook wel dat je effetjes moet wachten voordat je weer gaat miepen?
Verder vraag ik me ook af of je wel hebt gezocht, kijk maar naar dit:
http://stringofthoughts.wordpress.com/2009/05/25/grub-error-15-debianubuntu/
of dit: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=151682
Ook denk ik dat je zelf nog wat handelingen moet uitvoeren, voordat het werkt. Zoek maar eens op [google]grub dualboot howto[/google] o.i.d. in die geest.
Ik heb al heel veel gezocht op internet maar niets lijkt de oplossing. Als ik start krijg ik GEEN error maar gelijk een command-line, het lijkt er dus op alsof hij de schijf niet ziet. Een dual boot heb ik nietn odig want er is maar 1 schhijf en 2 partieties (linux , swap). Iemand nog een idee?
puppy? Waarom een distro dat zo minimaal is. Wil geen flame war ontketenen, maar neem aan dat je geen pc van '80 hebt. Alpha 6 van Ubuntu 9.10 met GRUB2 en je hebt nergens last van ;)

EDIT: even wachten op Mint 8 en je bent helemaal blij, of Fedora, Mandriva openSUSE of desnoods Debian
Sorry ik heb hier 1) iemand geprobeerd te helpen óf 2) mijn mening gegeven óf 3) een gezellige comment geplaatst. Nog 1, 2 of 3 schijnt te mogen op deze site dus vandaar deze verwijdering
@afra het is een computer met 128mb geheugen, ik ben al blij dat puppy linux draait in het geheugen

@webmakerij, je zij het goed je doet in linux: ifconfig en dan staat er iets van 192.168.1.1 tot 192.1681.255 en daartussen moet iets van 192.168.1.6 zitten of zo en dat is dan je standaard gateway (voorbeeldje van mijn computer)

Het probleem is inmiddels opgelost door de partitie te formateren naar een ext2 ipv een ex3. Het gekke is dat in de documentatie van grub staat dat zowel ext2 als ext3 werkt en tijdens de instalatie zegt hij er ook niets van.
Sorry ik heb hier 1) iemand geprobeerd te helpen óf 2) mijn mening gegeven óf 3) een gezellige comment geplaatst. Nog 1, 2 of 3 schijnt te mogen op deze site dus vandaar deze verwijdering
Das raar want bij mij zie ik dat wel, maar je kunt zelf ook wel verzinnen dat als een LAN eindigt met 192.168.1.255 dat je router iets is van 192.168.1.251?
ok, nooit zo'n gekke router meegemaakt, maar oke ik weet dus verder ook niet wat je fout doet.

Reageren