Zoals het onderwerp van dit bericht al aangeeft...ik maak op een website gebruik van een Favicon, wat ik prachtige dingen vind!...maar die verschijn niet in IE?!
Wel in Firefox, Safari en Chrome op mijn PC...ik heb nog geen browsers op een Mac getest.
Gek he?! Dat je '1 kleine futiliteit' van een website op zoveel verschillende manieren kunt doen...waarvan sommige manieren afdoende zijn voor het gehele scala aan browsers en weer andere niet.
Zouden de 'browser-brouwers' wel eens een gezamelijk overlegje hebben of zo?!
Of denken ze allemaal individueel: 'Als ik dit nu net even anders doe dan de rest ben ik de beste!...ja een padding bij ons wordt 5 pixels breder dan in alle andere browsers...dat doen we!'
...en vervolgens wordt er geklonken met Champagne op weer een fantastische innovatie!
Moet een browser niet gewoon voldoen aan de webstandaarden...want waar voldoen de webstandaarden anders aan?! It's a mystery...
...nu ik het toch over dit soort ellende heb. Op mijn Linkage website heb ik nu een 'anti-IE6-gadget' (die je enkel en alleen ziet wanneer je de website bezoekt met lt IE7 oftewel IE6 en erger)...gevonden op: http://www.ie6nomore.com/.
?
Onbekende gebruiker
26-09-2009 08:41
Mijn advies. Niet doen.
De ua string van sommige browsers klop nl. niet.
Had je IE6 en daarna een upgrade naar IE8 en evt wat .net apps geinstalleert dan klopt de UASTRING niet meer en wordt je XPsp3 + IE8 voor IE6 aangezien met alle ellende van dien.
Die ziet er nl. dan zo uit
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729)
Je kunt niet van bezoekers verwachten dat ze dit weten laat staan op te lossen
Waar ik laatst achter kwam was als je een afbeelding heb met CMYK (kleuren type afbeelding) dat Internet Explorer 8 hem niet laat zien, maar de rest van de browsers laten hem wel gewoon zien, dus altijd je afbeelding opslaan op RGB Misschien dat je probleem?