Hallo,
Ik ben bezig met een superklein projectje voor school.
En zit met een for lus namen onder elkaar te zetten die uit een ander formulier ingevoerd zijn.
Nu staat het niet vast hoeveel namen er ingevoerd kunnen worden omdat de gebruiker aangeeft hoeveel invoervelden hij wil hebben.
Maar ik moet wel weten hoeveel namen deze persoon heeft gekozen die dan weergeven moeten worden in een tabel.
Mijn laatste pagina, deze klopt nog niet maar ik kom er totaal niet meer uit, ik zal wel veeeeel te moeilijk denken maar ik kom er echt ff niet meer op.
hey bedankt voor de hulp, maar value="<?php echo $_POST['aantal']; ?>" werkt bij mij niet, dan krijg ik een error. En eigenlijk weet ik niet of dat de oplossing is voor mijn probleem.
Ik moet gewoon het aantal velden tellen die ik in het eerste formulier aangeef maar dan moet ik dat weten in mijn laatste formulier.
<?php
echo "<input type='text' size='10' value='' name='naam$i' value=''><br>";
?>
die $i heb ik er direct achter gezet zodat hij dan elk invoerveld een andere naam geeft. zoals jij het gedaan had werkt ie bij mij niet zoals ik dat wil.
Volgens mij denk ik veel te moeilijk en kan het heel makkelijk opgelost worden maar ik kan er echt niet op komen :S
wat doet die naam$i ??
is dat de naam dat gebruikt moet worden??
is nogal vreemd
Omdat de gebruiker aangeeft in het eerste formulier hoeveel velden hij wil dan moet de "name" van elk veld toch een andere naam hebben? dus daarom telt ie dan op?
Dan krijg je naam1, naam2, naam3 etc
Of denk ik nou helemaal verkeerd.
Maar het gaat mij allemaal meer om het 3e formulier. hoe krijg ik de ingevulde namen in een tabel op formulier 3? De rest krijg ik wel werkend.
Ik zal even mijn 1e post editten van wat ik nu heb.
Robbin: echo 'naam$i'; zal vast wel werken bij jou, maar is de foute manier.
echo 'naam'.$i; doet eigenlijk 't zelfde, maar is wel de goede manier.
Zie ook 't linkje van Yearupie na de beginners handleiding.
Wat je ook zou kunnen doen, maar misschien niet de mooiste oplossing, is gewoon $i in een session opslaan of mee laten sturen met de post/get door 'm in de action te zetten. Dan kan je 'm daarna gebruiken voor je for lus.