Ik wil een website maken die door een ander naderhand makkelijk tekstueel is aan te passen. Ik zag al iets als 'tinymce' editor, alleen hoe kun je zoiets afschermen door middel van een wachtwoord?
htaccess bijv.
Of je bouwt met PHP een inlogsysteem, of je gebruikt HTTP Authorisation.
Bedankt voor de reacties. Ik heb even gekeken alleen volgens mij kan ik met htaccess alleen een hele pagina afschermen maar ik wil alleen 1 onderdeel van de pagina met een wachtwoord afschermen. HTTP Authorisation was niet een heel veilige manier zag ik. Ik ga maar proberen om een PHP inlog systeem eromheen te bouwen. Als iemand nog andere opties heeft hoor ik het graag!
Je kunt gewoon een simpele inlog gebruiken in php, dan kan je zelf kiezen welke gedeeltes je wel en niet wilt beveiligen.

Inlog pagina:
<?php
session_start(); //bovenaan je site

if(!$_SESSION['ingelogd'])
{
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
$wachtwoord = '1234';

$_SESSION['ingelogd'] = array();
if($_POST['wachtwoord'] == $wachtwoord)
{
$_SESSION['ingelogd'] = 1;
echo 'Ingelogd';
}
else
echo 'Fout';
}

echo '<form method="POST">
Wachtwoord: <input type="text" name="wachtwoord">
<input type="submit" value="Inloggen">
</form>';
}
?>

Beveiligde pagina:
<?php
session_start(); // Bovenaan je pagina (als je dit apart gebruikt, anders staat ie er al van je inlog pagina)

if($_SESSION['ingelogd'])
{ // zet hier alles neer wat beveiligd moet zijn
echo 'Dit is een beveiligde pagina';
}
?>
bedankt voor het script! nu proberen om die editor er in te krijgen :)
Moet lukken toch? Het inlog scriptje zet je maar ergens neer waar je wilt.
En om de editor doe je gewoon if($_SESSION['ingelogd']) en klaar.
<?php
// hier je andere html wat altijd zichtbaar is

if($_SESSION['ingelogd'])
{

// hier je editor

} else echo 'Je moet ingelogd zijn';

// hier de rest van je html wat altijd zichtbaar is
?>
Je kunt evt ook het login script in de else zetten. Dat als je niet bent ingelogd, je het inlog script ziet, en als je wel ingelogd bent, zie de editor.
Laat maar even weten hoe 't gaat!
opnieuw bedankt Turmin! het is gelukt. Alleen lukt het me nog niet om iets van een logout functie te maken. Ik dacht aan iets van 'end session' ?
<?php
//loguit.php
session_unset();
session_destroy();
?>
Ik heb de code in een loguit.php bestand gezet maar als ik deze oproep krijg ik als error:
Warning: session_destroy() [function.session-destroy]: Trying to destroy uninitialized session in /home/gebruikershome/www/login/logout.php on line 4

Wel session_start() bovenin zetten.
<?php
//loguit.php
session_start();
session_unset();
session_destroy();
?>

Reageren