Beste mededevelopers,

Momenteel ben ik bezig met iets met java,

En was ik bezig met een script.

Nu heb ik een select box en als je op select id 1 klikt dan showt hij een div doormiddel van jquery.

dit is het script.

$(function(){
    $("#extra_veld1").hide();
    $("#SelectId1").change(function(){
        if($("#SelectId1").val() == "1"){
            $("#extra_veld1").show();
        }
        else{
            $("#extra_veld1").hide();
        }
    });
});

Maar nu wil ik graag dat dit een link word waar ik op klik en dat dan die extra_veld1 dat die geshowt word. dus met een onclick.

Weet iemand wat ik dan moet veranderen hieraan?

Mvg,

Tim Kampherbeek
Lees jQuery. Ik ken amper jQuery, maar toch denk ik dat ik het weet:

$("#SelectId1").change(function(){

Volgens mij is word het zo getriggerd, door een onchange-event, bij een input-ding.

Nu is het enige wat je moet doen, de link een id geven, in de code neerzetten dat deze code moet uitgevoerd worden als er op die id geklikt word. en een onclick event gebruiken:

$("#link").click(function(){

en dan je link:

<a href="url.php" id="link">Klik</a>
Kon dit niet in je oude topic?
En zoals Miloan het schrijft klopt het.

Verder is java[color=red]SCRIPT[/color] niet hetzelfde als java, dat zijn twee verschillende dingen!
oke,

en waar moet ik dit dan in veranderen?

if($("#SelectId1").val() == "1"){

@karl

Dat kon ik ook niet weten dat het JAVAscript was en java een verschil is,, denk dat de meeste me wel snappen.

En waarom moet je altijd dit soort komentaar op topics posten,, als je gewoon ook even meehelpt ben je zelf ook 'nuttiig'

Je zecht immers zelf dat ik altijd 'onnuttige' topics heb dus laat zelf is zien of jij 'nuttig' kan zijn dan.

Dat andere werk kun je wel aan de MODERATORS overlaten, en anders moet je er een worden
Maak er maar dit van:

$("#link").click(function () {
      $("p").toggle();
    });

jQuery is heel simpel en heeft uitgebreide docs:
Effects/toggle.
Dit beantwoord niet mijn vraag.

Ik wil gewoon weten hoe ik het kan gebruiken,
Heb mijn boeken voor standaard ajax en javascript al bestelt.

En ik kom hier voor hulp omdat ik geen flikker snap van die links wat jij net stuurde.

En wat je me net gaf werkt dus ook niet.

Dus daarbij een vriendelijk verzoek of je een voorbeeld hebt met de hele functie en eventueel wat ik in mijn link aan moet passen.

Bij voorbaard dank
Dat kon ik ook niet weten dat het JAVAscript was en java een verschil is,, denk dat de meeste me wel snappen.

En waarom moet je altijd dit soort komentaar op topics posten,, als je gewoon ook even meehelpt ben je zelf ook 'nuttiig'

Omdat hij het zat wordt dat zoveel mensen javascript java noemen, en aan z'n post count te zien loopt hij hier al een tijd rond. op den duur begint dat erg vervelend te worden.
Tim Kampherbeek schreef op 14.10.2009 17:16
@karl

Jawel, dat kan je wel weten. Als je gewoon wat inzet had getoont, want dan had je zelf kunnen vinden dat die dingen niet hetzelfde zijn.

Omdat dit commentaar nuttig is, aangezien ze totaal andere dingen zijn. Het klopt niet, het is fout, stom en idioot.
Zie even vorige bericht, ik help je toch.

Je zechtzegt immers zelf dat ik altijd 'onnuttige' topics heb dus laat zelf is zien of jij 'nuttig' kan zijn dan.

Zie dit bericht.
En je gaat ook niet naar de bakker om te vragen of je een pond (500 gram dus) gehakt. Je doet nu ongeveer hetzelfde...

Dat andere werk kun je wel aan de MODERATORS overlaten, en anders moet je er een worden

Mag ik geen informatie inwinnen?

Tim Kampherbeek schreef op 14.10.2009 17:25
Dit beantwoord niet mijn vraag.

Welwaar, je wou het nu via een link doen. Dus als je dan die link doet zoals Miloan schrijft en mijn jQuery javascript d'r bij doet werkt het prima.

Ik wil gewoon weten hoe ik het kan gebruiken,
Heb mijn boeken voor standaard ajax en javascript al bestelt.

Als javascript op je pagina zetten of in een js bestand doen en die weer in je pagina proppen.

En ik kom hier voor hulp omdat ik geen flikker snap van die links wat jij net stuurde.

En wat je me net gaf werkt dus ook niet.

Dan doe je wat fout.
Die uitleg op docs.jquery.com is harstikke duidelijk, zelf met voorbeeld. Zoals je ziet werkt het daar wel. Heb je daar al langer dan drie tellen rond gekeken? Denk het niet.

Dus daarbij een vriendelijk verzoek of je een voorbeeld hebt met de hele functie en eventueel wat ik in mijn link aan moet passen.

Je javascript:
$("#link").click(function () {
      $("#extra_veld1").toggle();
    });

Je html:

<a href="url.php" id="link">Klik</a>
<div id="extra_veld1">
Blaat
</div>

Zie ook Selectors.

Mr.Ark schreef op 14.10.2009 17:30

Omdat hij het zat wordt dat zoveel mensen javascript java noemen, en aan z'n post count te zien loopt hij hier al een tijd rond. op den duur begint dat erg vervelend te worden.

En dat ook ja, al is dat niet mijn belangrijkste punt.
Nou dan heb je het nog steeds niet goed hoor karl want als ik dat in mijn script zet laat hij BLAAT al zien voordat ik kan klikken,

Zie in jou script ook geen hide en show...
Tim Kampherbeek schreef op 14.10.2009 17:48
Nou dan heb je het nog steeds niet goed hoor karl want als ik dat in mijn script zet laat hij BLAAT al zien voordat ik kan klikken,

Klopt, want ik heb die div ook verder niet gestyled he.
Als je wilt dat die niet direct zichbaar is, dan moet je met css display op none zetten.
Ik verwachtte dat je dat zelf ook wel kon uit vinden, en ik dacht dat je eerst wel eens zou gaan klooien.

Tim Kampherbeek schreef op 14.10.2009 17:48
Zie in jou script ook geen hide en show...

Want als je zelf was gaan klooien dan zag je dat die div wel verdwijnt en verschijnt.
Misschien moet je ook als je beweerd dat je dingen hebt gelezen daarna niet gelijk het gaan ontkrachten. Op de docs.jquer.com site staat namelijk bij toggle:
docs.jquery.com
Toggle displaying each of the set of matched elements.
If they are shown, toggle makes them hidden (using the hide method). If they are hidden, toggle makes them shown (using the show method).

En je had het ook wel een beetje kunnen verwachten. Denk bijvoorbeeld aan light toggle, een lichtschakelaar
Jah maar wat er nu ook gebeurt is dat de pagina doorgestuurt word..

en dat wil ik niet,,

ik wil dat hij direct mijn script laat zien,,,

zoals hij dat bij de vorige ook deed.

ik klikte op die selectbox en hoppa daar stond mijn divje,, niet eerst door naar een andere pagina.

Reageren