hallo,
ik heb een echte beginnersvraag, ik wil leren PHP te schrijven, en hiervoor ben ik begonnen met de tutorial op www.phptuts.nl
ik heb een schone windows server2003 installatie, en ik heb volgens de tutorial WAMP en ECLIPSE geinstalleerd. beide programma's staan aan en geven geen foutmeldingen
Nu mijn probleem
ik vog de instructie ui de tutorial, en schrijf in het php veld (<?php echo hallo wereld; ?>
verder de gewone html code (ik weet wel hoe je HTML schrijft)
vervolgens sla ik het bestand op als index.php
windows herkent het php bestand niet, ook niet als ik IE aanwijs als programma om het mee te openen (opent wel, maar dan een overzicht van de broncode)
als ik in ECLPISE de pagina opsla als index.html, krijg ik een lege pagina te zien.
wat doe ik hier fout, voor zover ik kan overzien heb ik de instructie gevolgd zoals die omschreven staat in de tuorial.
Ik heb bovenstaande stappen ook op een Vista machine geprobeerd, met hetzelfde resultaat.
Ik weet vrij zeker dat er echt een hele simpele oplossing is, maar ik kan hem niet vinden.
Wie weet wat ik fout doe?
als ik wil dat de wijzingen die gemaakt worden (de checkbox wordt aangevinkt en de submit knop ingedrukt, wat bijvoorbeeld andere formattering oplevert), opgeslagen worden, zodat bij een volgende bezoek aan de website de formattering nog steeds anders is, moet ik dan een database maken, of is er een manier waarop de gegevens op een andere manier op de server worden opgeslagen? maw moet je daarvoor sql gebruiken, of is er een andere oplossing? ik heb namelijk bij de tutorial gekeken voor sql op www.phptuts.nl , maar dat lijkt vooral bedoeld om velden in te vullen en gegevensverwerking sneller te laten lopen.
Nogmaals, ik weet nog niet veel van PHP,of van SQL.
bedankt voor alle hulp tot nu toe, is er alleen nog iemand die met mij verder kan kijken, ik heb het eerder door mij genoemde formulier tot zo ver af, ik kom alleen niet verder, nogmaals, moet ik een database maken, of is er zo een php code waarmee ik online de content op de site kan wijzigen, bijvoorbeeld door de formattering aan te passen??
ik ben tot nu toe goed geholpen door jullie, ik hoop nog verder een oplossing te vinden.