Msichien een hele dom vraag, maar zit al ff te zoeken en waarschijnlijk is de reden dat ik het niet kan vinden omdat het te makkelijk is, maar
ik heb een formulier in html en hoe ik het ook went of keert er blijven altijd 3 regels boven het desgin wit.
Hoe kan ik zorgen dat de input velden netjes bovenuit gelijnd worden.
daarnaast nog een vraagje ik zie als mensen een code toevoegen dat het netjes in een witte blok word gezet hoe doe ik dat.
alvast bedankt
?
Onbekende gebruiker
21-10-2009 13:53
Niels schreef op 21.10.2009 13:50
rofl met je verkeerde been uit bed gestapt of zo,
hij/zij corrigeerde je net zo hard als jij mij...
leer gewoon met kritiek om te gaan
Hij corrigeert mij niet, het gaat erom dat je die selectors samen kunt vatten, wat handiger is. Verder ben ik ook een voorstander om reset dingen zo kort mogelijk te houden, mijn manier doet dat (al kan die laatste spatie voor de } en de ; ook nog wel, maar die laat ik meestal staan).
?
Onbekende gebruiker
21-10-2009 13:53
@karl: we gingen duidelijk tegelijkertijd, maar lees nog even mijn redenering ;-)
Wat maakt het nou uit of er 'px' staat of niet... 0px werkt toch net zo goed als 0? Is misschien wel beter: als er alleen een 0 staat weet een beginner niet dat dat alleen bij 0 mag, dat er bij andere getallen wel 'px' achter moet.
?
Onbekende gebruiker
21-10-2009 16:57
Chris Kortaan schreef op 21.10.2009 13:52
Er zit namelijk een verschil in, ik heb het VALID en jij niet ;-)
?
Onbekende gebruiker
21-10-2009 17:01
Chris Kortaan schreef op 21.10.2009 13:53
@karl: we gingen duidelijk tegelijkertijd, maar lees nog even mijn redenering ;-)
Ja, jij bedoelde wat anders dan ikke bedoelde. Mij ging het puur d'r om dat het dus onzinnig is om steeds hetzelfde te doen.
Maar het maakt niet uit of er nou px achter staat. De validator op w3.org vind dat oké als er px achter staat.
@Turmin: is hierboven al vermeld.
Ik geloof nooit dat dat het verschil is, dan is CSS wel heel zeikerig.
?
Onbekende gebruiker
21-10-2009 17:06
@Karl: Dat snap ik, vind ik ook. Ging mij voornamelijk om het wel of geen px gebruiken. Weet niet meer wáár ik het heb gelezen, maar mij is altijd verteld dat het zonder px moet. Vind ik persoonlijk ook handiger.
I like little wins. I was just looking through the CSS file for this site and noticed that - for some reason - I'd used 0px instead of 0 a LOT of times. Most values need numbers (10em, 10px, 10% and 10pt are all very difference sizes) however 0 is one of the few valeus which is the same in all cases (0px, 0pt, 0% and 0 are all zero!). This adds up to wasted data and bandwidth; admitedly not a lot, but still Every Little Helps!