Dag allemaal,

Ik ben met een website bezig en loop tegen een klein probleem aan.
Ik gebruik eigelijk standaard een css/html file voor elke pagina. Hierbij geldt dat ik veel websites laat centreren naar het midden. Dit alles werkt naar behoren. Echter heb ik een lay-out ontworpen die zowel aan de bovenkant als aan de onderkant iets van de rand afkomt. Alleen nu moet ik het midden (wat tussen de header en de footer zit) wit hebben maar kom er na 4 dagen nog steeds neit helemaal uit. Wel denk ik dat ik een extra div moet aanmaken om die te setten.

Preview: http://www.webcurve.nl/voorbeeld/

Wie kan mij even helpen?

Bedankt,

Wim
Hoi Jan,

Hartelijk bedankt voor je reactie.
Mijn footer "blijft aan de onderkant kleven" maar gaat nu voornamelijk om het tussenstuk.
Het klinkt misschien raar maar wat zou er in mijn bestaande code/lay-out veranderd moeten worden zodat het werkt?

<probeert Jan's code>

[edit] Helaas hier hetzelfde probleem mee...Het gaat mij echt om de background-color tussen de header en footer alleen. Doordat de lengte columns niet tot aan de footer lopen heeft zowel bij mijn eigen code als bij die van Jan dat die na de hoogte van de columns stopt...Ook met gebruik van een div daarbuiten wil het niet. En om de #body(uit mijn code) white te maken maakt die ook die 10px boven de header en 10px onder de footer wit. En dan is het juist weer te ver...:(
[Bump]
Zit je footer in die groene div?
Ik begrijp je probleem niet helemaal. Dat donkergroene moet wit worden? Maak dan gewoon de achtergrondkleur van je wrapper wit?
Zoals al vermeld, zul je je footer uit je wrapper moeten halen. Tevens wil ik ook even vermelden dat het ernaar uit ziet dat je footer een pixel of 2 te smal is voor de rest van je content.
Bedankt voor de reacties,

Ik zal proberen opnieuw mijn vraag te stellen(A).
Zoals jullie kunnen zien bij de link(is inmiddels ff iets geupdate!)
Wat ik nu graag zou willen is de gele div altijd tot aan de footer loopt ongeacht de hoeveelheid tekst.

Ik hoop dat dit duidelijker is(A) graag ontvang ik reacties
Waarom doe je absolute positioning bij die footer? Ik zou die footer gewoon tegen de gele inhoud laten komen, want zodra er tekst is, komt deze toch helemaal naar beneden.
Precies, ik neem toch niet aan dat er pagina's zijn met twee regels tekst? En zo wel, geef dan de gele div een min-height mee van bijvoorbeeld 400 pixels..
Ja dat is mogelijkheid 2...maar als de outer div wel op die manier kan, is er toch vast wel een manier hoe het ook voor die wrapper/andere wijze het kan?:O

Reageren