Ik ontwikkel en onderhoud de technische kant van mijn broer z'n site: www.superclip.tk Nu had hij een voorstel om op de voorpagina elke week een random clip te weergeven hoe is dit te realiseren?

Alvast bedankt

Marien den Besten
Ik zou het niet volledig random doen. Het is immers je frontpage, dat wil je toch wel een soort van zelf onder controle hebben?

Gooi het over een clip van de week boeg anders?
ja zoiets bedoel ik maar dat random is dat ik er geen omkijken neer hebt en alle clips vind ik wel goed
Makkelijkste is om een scriptje elke week met een crontab te laten draaien. Heb je een crontab ter uwer beschikking?

Grtz,

Arend
Indien je intresse hebt, hier een script dat random data kan weergeven.
Eerst en vooral maak een bestand dat "random.lst" heet, met daarin alle code die je wil op één enkel lijn.
Dus voorbeeld :
<a href="stuff">stuff</a> - tekst
en dan enter en een nieuwe lijn beginnen
<a href="stuff">stuff</a> - tekst2!
je mag zoveel html-code gebruiken als je wil.
Dan op je pagina waar je wil dat het random gedeelte komt plaats je <? include ("random.php"); ?>. Het moet wel een php-site zijn.
Als je gebruik maakt van shtml; kun je dit op deze manier doen <!--#include virtual="random.php"-->
-----------------------------------------------------------
Nu komt random.php :
-----------------------------------------------------------

<?
$delim = "\n";
$cryfile = "random.lst"; //De naam van het bestand waarin je de data zet die random moeten getoond worden
$fp = fopen($cryfile, "r");
$contents = fread($fp, filesize($cryfile));
$cry_arr = explode($delim,$contents); fclose($fp); srand((double)microtime()*1000000);
$cry_index = (rand(1, sizeof($cry_arr)) - 1); $herecry = $cry_arr[$cry_index];
echo $herecry;
?>

Veel plezier ermee
ja maar gaat dat wel per week

of is het elke keer als je de pagina laadt anders?
@Marien: Beantwoord eens de vraag van Arend. Hij stuurt je aardig de goede richting in...

Elwin
ik weet niet wat dat is en hoe je dat kan vinden
Een cronjob is een taak die om de zoveel tijd door een linux/unix distributie uitgevoerd kan worden. Daarin kan je bijvoorbeeld zeggen dat er een PHP-script uitgevoerd kan worden.

Bij de meeste betaalde hosts heb je een optie om deze zelf te plaatsen en op een eigen server sowieso. Op een Lycos account oid denk ik niet dat het kan.

Elwin
De vraag is: heb je een fatsoenlijke provider? Zo ja: mooi! Vraag eens of ze jou de mogelijkheid bieden voor contabs. Dit is het periodiek uitvoeren van opdrachten (ik gebruik het zelf bijvoorbeeld om dagelijks backups te maken).

Grtz,

Arend
Die heb ik inderdaad. Sorry dat ik het niet wist. Maar nu verder...

mvg,

Marien

Reageren