Hoi,

Ik probeer een lastige form te laden, zodat je 'm kunt editten. Hier zitten heel veel javascripts in, daardoor het lastig wordt.
Zo heb ik:

function changeBinnen ()
{
  var waarde = document.bestel.ladeBinnen.value;
  var greep = document.bestel.ladeGreep;
  var ladeFrontVerst = document.bestel.ladeFrontVerst;  
  if(waarde == 'Ja')
  {
    greep.disabled = false;	
	nvtDelete('ladeGreep');
	ladeFrontVerst.disabled = true;
	nvtChange('ladeFrontVerst');		
    option0 = new Option("Selecteer","selecteer");
    option1 = new Option("Geen greep","Nee");	
    option2 = new Option("C-greep","C-greep");
    option3 = new Option("V-greep","V-greep");
    option4 = new Option("O-greep","O-greep");
    option5 = new Option("K-greep","K-greep");
    option6 = new Option("G-greep","G-greep");	
    document.bestel.ladeGreep.options[0] = option0;
    document.bestel.ladeGreep.options[1] = option1;
    document.bestel.ladeGreep.options[2] = option2;
    document.bestel.ladeGreep.options[3] = option3;
    document.bestel.ladeGreep.options[4] = option4;
    document.bestel.ladeGreep.options[5] = option5;
    document.bestel.ladeGreep.options[6] = option6;			
  }
  else
  {
  	nvtAdd('ladeGreep');
    greep.disabled = true; 
	ladeFrontVerst.disabled = false;
	nvtGone('ladeFrontVerst');	
  }
}

Zoals je ziet, maak ik 7 opties aan in een bepaalde situatie. Nu wil ik op de edit pagina (ik gebruik hiervoor zelfde javascripts als bestel pagina) degene selecteren die bij het op te roepen product hoort.
Dus net zoiets als:

<select id='ladeBodem' name='ladeBodem'>
<option <?php echo ($row['bodem'] == 6) ? 'selected="selected"' : ''; ?> value="6">6 mm</option>
<option <?php echo ($row['bodem'] == 12) ? 'selected="selected"' : ''; ?> value="12">12 mm</option>
</select>

Iemand een idee?

window.onload=(changeBinnen);

edit: hoofdlettergevoeligheid (A) + code tags
Bedankt! Heb probleem iets aangepast.
Zoals je ziet, maak ik 7 opties aan in een bepaalde situatie. Nu wil ik op de edit pagina (ik gebruik hiervoor zelfde javascripts als bestel pagina) degene selecteren die bij het op te roepen product hoort.

hoe bedoel je dit?

je wilt in de aanpas form meteen de waardes hebben van de bestelling die gedaan is...? of iets anders?
document.bestel.ladeGreep.options[nummer].selected = 'SELECTED'

?
je wilt in de aanpas form meteen de waardes hebben van de bestelling die gedaan is...?

dat wil ik. En aangezien sommige selects worden gecreƫerd dmv javascript, levert dat (voor mij) dus een probleem op.
je wilt in de aanpas form meteen de waardes hebben van de bestelling die gedaan is...?

dat wil ik. En aangezien sommige selects worden gecreƫerd dmv javascript, levert dat (voor mij) dus een probleem op.

En zal iets als:

document.bestel.ladeGreep.options['<? echo $row[' ladegreep']; ?'>].selected = 'SELECTED'

kunnen?

Gelieve Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Heeft iemand een oplossing om zo'n probleem als die ik heb op te lossen/
Heel leuk en aardig allemaal.
Maar als ik je goed begrijp, dan bouw je je form op met javascript. Dat is dus hartstikke bagger.
Als er een fout in de javascript zit. Of de javascript uit staat, dan werkt het dus niet meer.
Zorg altijd dat je met belangrijke dingen (en dat is een form), dat je niet totaal afhankelijk bent van javascript.

Volgens mij heeft Jacco ook al de oplossing gegeven.
Beste Karl,

Sommige forms worden gemuteerd bij een bepaalde keuze (met javascript dus). Vandaar het gebruik van javascript. En kan ipv [nummer] (bij Jacco's oplossing) ook de value van de select, bijvoorbeeld als je hebt:

123
234
345
456 *selecteren*
567

dat je zegt:

document.bestel.ladeGreep.options[456].selected = 'SELECTED'

Reageren