Ik heb een vraag: ik kan redelijk PHP programmeren en wil wat beter kunnen programmeren en wil wat gaan doen met OOS/OOP. Nu zijn er enorm veel boeken.
Kan iemand mij een boek aanbevelen waarin php en ook OOS/OOP goed behandeld word (liefst met veel voorbeelden)
Alvast bedankt!
?
Onbekende gebruiker
04-11-2009 21:30
PHP 5 Power Programming (PDF!)
Edit: Dat OOS klopt volgens mij niet helemaal.OOS zelf bedacht voor Object-oriented scripting?
?
Onbekende gebruiker
04-11-2009 21:54
--------> PHP 5 Power Programming <------ die moet je hebben
en Upgrading to PHP 5 bevat ook een goede basis
en Professional PHP5 alleen daarin merk je wel erg duidelijk dat het door Java programmeurs is geschreven.
Ik reageer even hier. Ik was zelf ook nog aan 't zoeken naar een boek om OOP te leren. En wil ook PDO gaan leren (Vooral omdat ik ergens las dat mysql_* verdwijnt in PHP6?) Maar ik vind 't jammer dat PHP5 Power Programming engels is. Iemand nog goed nederlands boek voor OOP en PDO? Mogen gewoon aparte boeken zijn. Ik zal deze topic dan ook even in de gaten houden.
Edit: PHP Power Programming is al wel van 2004 dus 5 jaar oud. Hoe erg is dit? Of kan ik dan beter wachten tot er een boek van PHP6 uit komt en nu eerst met PDO beginnen?
PDO is bijna niet in boeken terug te vinden om dat niet bij de introductie van 5.0 zat.
mysql_* verdwijnt niet ondanks eerder plannen maar het kan geen kwaad mysqli die je ook gewoon met functies kan gebruiken of pdo te gaan gebruiken.
@Chilion: Die ziet er mooi uit ondanks dat ie ook alweer een paar jaartjes oud is. Hoe snel loopt zoiets achter eigenlijk?
@Webmakerij: Hm dat is jammer. Hoe kan ik 't dan leren? En welke is beter, pdo of mysqli? Je ziet laatste tijd wel heel vaak pdo en dat ook dat ik dat 't liefste wil.
@Omega Red: Sorry voor 't kapen van je topic, maar misschien heb je er zelf ook nog wat aan.
Edit: En wil nog een boek waar normaliseren+joins beter in worden uitgelegt dan die tutorials hier waar je nog niet uit komt als je meer dan 1 join moet gebruiken.
@Omega hier onder: Oke thanks :-)
@turmin maakt niks uit hoor! Mijn vraag was toch al
beantwoord! Ik zou ook wel wat meer willen weten over pdo.
Maare heeft iemand nog een goede tutorial voor het Kohana framework? Ik kan wel de hele wiki doorlezen maar dan ben ik nog wel ff bezig. Vind het altijd fijner om dat soort dingen lopenderwijze te leren.
Ik had ook naar Zend Framework gekeken maar dat was toch iets te complex. Laat ik maar eerst klein beginnen met kohana.