Hallo.

Ik heb op mijn site een bericht systeem, zodat gebruikers met elkaar kunnen praten.
Maar nu wil ik op de pagina Postvak in alle berichten onder elkaar ziet.
Dat kan ik, maar nu wil ik dat ze omstebeurt 2 kleuren wisselen, zodat ze makkelijker uitelkaar te houden zijn.

Ik heb wel geprobeerd met even of oneven id, maar daar gaat niet omdat alle berichten van iedere gebruiker in dezelfde tabel komt.

Kan iemand mij hiermee helpen?
Waar staat de operator & voor?
Bitwise vergelijken.
Of die bit hetzelfde is.
Overigens is dit, naar mijn mening, een uitzondering waarbij inline css mag worden gebruikt.
in plaats van constant de class te wisselen, kan je ook met inline css de background-color steeds wisselen.
maar zoals ik al zei, ik weet niet veel van css dus kunnen jullie even voor deze code een klein voorbeeldje maken... gewoon dat ze allebij een andere kleur hebben.

<?php
echo '<tr class="' . (($r['id'] & 1) ? 'zwart' : 'oranje') . '">';
echo '<td> '.$r['id'].'</td>';
echo '<td>' . $r['username'] . '</td>';
echo '<td>' . $r['date'] . '</td>';
echo '</tr>';
?>
maak je in je css 2 classes aan

.zwart {
background-color: #000000;
}
.oranje {
background-color: #FF803E; 
}
Persoonlijk zou ik voor andere classnamen kiezen dan kleurnamen als 'zwart' en 'oranje'. Want wat als je de kleurstelling gaat veranderen. Dan moet je als je het netjes wilt houden ook je broncode aanpassen, omdat er anders verwarring kan optreden over welke kleur het nou werkelijk is.

Iets als row_even, of row_oneven lijkt me al een stuk duidelijker.
Ik zelf gebruik als classname zebra_even en zebra_odd. Gezien ik die regelmatig gebruik, en ik wel de zelfde kleuren wil over mijn gehele website.

Reageren