Ik heb het idee dat de oplossing vreselijk simpel is, maar ik kom er niet uit.
Ik heb een variabele met de waarde, bijv: 150. Nu heb ik aantal variabelen waaronder ik dit getal eerlijk wil verdelen. Is hier een simpele oplossing voor?
Ik heb een bepaalde persoon, deze heeft als ''current abillity'' 150 punten (random geproduceerd). Nu heeft deze persoon bepaalde attributen, bijvoorbeeld 'praten', 'rennen', 'kijken', en nu wil ik die 150 punten random verdelen over deze attributen. Dus dat 'rennen' bijv, 45 punten krijgt, en praten bijv. '85'. Maar in totaal zijn die attributen 150 bij mekaar.
Hoe krijg ik die 150 punten random verdeeld over een aantal attributen.
Daar heb ik inderdaad aan gedacht, maar stel dat ik er in deze volgorde doorheen loop:
rennen
praten
kijken
Dan is het zo dat 'rennen' vaker een hoog getal krijg, dan 'kijken', omdat deze onderaan staat en de punten dus vaker op zullen zijn, om het zo te zeggen.
Is de enige manier dus om die volgorde van attributen random te maken?
Ik had stiekem gehoopt dat er een simpele functie of iets voor was, maar helaas.
Zijn er grenzen waarin je ze wil hebben?
Of wil je het helemaal random dat je bv bij 1x 148 en 2x 1 kunt krijgen??
Ja, dat moet in principe mogelijk zijn.
Gelieve Niet Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.