ik ben beginnend in PHP en loop tegen het volgende probleem aan
bij het inlezen van een 20 tal tabellen ( 85kb each) stopt PHP met inlezen na
de 5e tabel. Als ik de volgorde van inlezen verander blijft PHP stoppen met inlezen
na de 5e tabel, het ligt mijn inziens dus niet aan de inhoud van de tabel en de
toewijzing van de inhoud aan mijn arrays (per tabel 1)
legt PHP een restrictie op de maximaal in te lezen data? en zo ja hoe verhoog ik
deze restrictie?
En ja, php heeft een memory limit. Als je data uit een database haalt (wat voor tabel anders?) dan kan je een string zo vol stoppen dat php over z'n nek gaat. Ook kan het zijn dat je script gewoon te lang draait.
heb ik aangezet (code toegevoegd) maar waar kan ik de error output nu zien?
of het script te lang moet draaien daar twijfel ik aan, de eerste 5 tabellen zijn per direct ingelezen, na start krijg ik meteen het eind resultaat te zien (tussen meldingen dat hij tabellen heeft ingelezen) en na de 5e geen melding meer en stopt het script
?
Onbekende gebruiker
28-11-2009 23:54
Als het goed is zie je als er een fout is het gewoon als tekst op de pagina.
Wat voor tabellen ben je nu precies aan het inlezen?
Wat voor data bevatten die tabellen?
data die ik inlees betaast uit 16 kolomen x 881 rijen met 16x decimal (10,5) niet zulke spannende data dus (86 kb max per tabel)
op het scherm zie ik niks als het script "stopt", na laatste melding dat vorige tabel gelezen is blijft het scherm wit....
weet jij waar ik de max memory kan verhogen? dan zou ik dat kunnen verhogen en kunnen zien of hij 1 (of meer!) tabellen verder komt qua inlezen, zo niet ligt de oorzaak ergens anders
Oew... SanThe was zeker al naar bed... anders kreeg je een bump op je laatste bericht... ;)
Ik heb nu even naar je code zitten kijken, maar ik snap $i niet. Welke meerwaarde heeft die? Moet die niet ergens opgeteld worden? Verder mis je ook nog ergens een accolade afsluiten, maar dat kan komen door het kopiƫren/plakken.
Ik zou zeggen dat je hem mist bij de foor-loop is de tweede while-loop.
dat klopt - was laat gisteren dus niet de bedoeling om het bericht 2x te plaatsen
wat idd niet meegecopieerd is in de bovenstaande code is:
$i++;
} // while
aan het einde dan wel te verstaan
$i bepaald overigens de volgende tabel welke met de eerste while wordt doorlopen.
ik heb nog een beetje zitten prutsen (door tabellen waarop hij stopt eruit te halen) maar blijf tegen het probleem aan lopen dat hij na een 5tal tabellen stopt (van de 20)
vermoed dus ernstig dat het om een max memory oid gaat - maar zie geen foutmeldingen
n.a.v. hiervan heb ik nu dus nog steeds twee vragen:
- hoe kan ik error's bekijken n.a.v. de code tip die Karl hierboven gaf?
- hoe kan ik memory beschikbaarheid (o.i.d.) aan passen