alternatief voor target="_blank" ... target="_new"
?
Onbekende gebruiker
01-12-2009 13:09
Eigen DTD maken die dat wel toestaat is dan eigenlijk de enige oplossing. Maar wil je die oplossing?
Lees ook dit topic en dit artikel en zie ook deze javascript oplossing.
geeft de validator geen melding erbij waarom die niet valideert?
edit:
(vraag gericht aan de poster, @Karl)
?
Onbekende gebruiker
01-12-2009 13:33
koen schreef op 01.12.2009 13:29
Ja, want target is geen valid attribuut van een a-element.
Ik ben ook heel zeker van dat dat in een van die links van mij staat uitgelegd. (Want daar staat dus ook dat je dan je eigen DTD moet maken......)
?
Onbekende gebruiker
01-12-2009 13:36
Je kan met javascript (raad aan om een library te gebruiken, bijvoorbeeld Prototype of jQuery) alles a's herschrijven. Wel verstandig om dan een class mee te geven, zodat niet alle URL's worden herschreven ;-)
?
Onbekende gebruiker
01-12-2009 13:43
Chris Kortaan schreef op 01.12.2009 13:36
Je kan met javascript (raad aan om een library te gebruiken, bijvoorbeeld Prototype of jQuery) alles a's herschrijven. Wel verstandig om dan een class mee te geven, zodat niet alle URL's worden herschreven ;-)
Ik denk dat het dan netter is om rel (external) attribuut te gebruiken, aangezien je daar al mee aangeeft wat de relatie is met het document van de link.
Ook hoef je niet per se een class of een rel attribuut o.i.d. te gebruiken, javascript kan ook kijken of de link niet van hetzelfde domein is.
Verder vind ik persoonlijk een event listener netter dan de a-elementen herschrijven.
edit:
Strict documenten ondersteunen target niet.
klinkt enigziens wel logisch. Maar als ik blog dan is het not done om de bezoeker wegtesturen naar een andere site in het zelfde venster.
?
Onbekende gebruiker
01-12-2009 13:58
koen schreef op 01.12.2009 13:29
edit:
Dus nou en.
Mijn antwoord was het juiste antwoord.
Als jij een beetje verstand had van html wist jij dat ook.
Of zoals ik dus ook eerder al aangegeven had, gewoon die links had geklikt, dan had je het ook gelezen.
ik ga vanavond alles ff doorlezen, moet nu invallen voor een zieke medewerker...zucht, wanneer heb ik eens tijd om verder te gaan met ontwikkelen....weinig tijd enzo.