Ik kreeg onlangs van iemand de vraag of ik even naar een website wilde kijken om 1 en ander aan te passen.
De grap is nu echter dat ik de website even heb kunnen bekijken, maar vanaf de dag erna bleek dit niet meer mogelijk?! De website is gewoon online...ik heb een aantal mensen screenshots laten sturen en iedereen kan de website gewoon bezoeken....behalve ik...
Bij mij vervalt de website constant in de volgende boodschap:
The connection has timed out
The server at www.dewebsite.com is taking too long to respond.
* The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few moments.
* If you are unable to load any pages, check your computer's network connection.
* If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure that Firefox is permitted to access the Web.
Dit in alle browsers op mijn PC en terwijl elke andere website die ik bezoek zonder problemen wordt geladen.
Hoe zou dit komen? En belangerijker...wat kan ik hier aan doen?
je kan ip op verschillende manieren blockeren idd zoals gezecht via een ban op ip echter kan dit ook komen door de webhosting er zijn zo verschillende hostings die de ftp alleen maar toelaten vanaf 1 ip zodra er vanuit een ander ip er na word in gelogd kan het zijn dat deze binnen 48 uur geban of gekickt word en dit met tijds duur van 1 week.
het kan natuurlijk ook zijn dat er een block in htac, is aangebracht waardoor je er niet meer in kan.
mijn advice contacteerd de "jongen"voor wie je dit deed en anders het hosting kantoor
@Erick
Wat heb je voor webprovider, of surf je thuis via een eigen server via waar je met je computer dan weer kunt internetten?
Als ik dit zo lees heb ik het vermoeden dat SanThe de website ook niet zou kunnen bezoeken. Misschien even pm'en?) Hij heeft een best strenge DNS controle. Volgens mij (correct me if I'm wrong) krijg je ook een andere DNS-controller oid, als je via die proxy naar die website gaat.
Een IP-ban is vrij onwaarschijnlijk, vooral als je nooit wat geks hebt gedaan op/ met de server.
ERROR. The NS records at all your nameservers are different, check the info above for details.
ERROR: Your SOA (Start of Authority) record states that your master (primary) name server is: That server is not listed at the parent servers, which is not correct.
Dit vertalend betekend het dat op de verschillende nameservers naar een ander IP van de website wordt verwezen. De NS records die je url doorlinken naar de website, komen in elk geval niet overeen. Dit zou normaal gesproken wel het geval moeten zijn. Immers als de 1e nameserver (die je doorstuurd naar je website) niet te bereiken is, dan moet die ander je gewoon naar de website doorsturen, zodat de bezoeker er niets van merkt.
Daarbij geef je ook een master nameserver op normaal gesproken, dat is hier niet het geval. Deze master nameserver is de server die indien bereikbaar als eerste wordt gezocht/ aangesproken voor de locatie van de website. Dit moet 1 van de servers zijn die je hebt opgegeven als DNS server.
De enige die hier evt. wat aan kan doen is dan de domein hoster/ administrator. Hij kan vaak dns instellingen wel aanpassen.
Waarschijnlijk kom je gewoon automatisch in de firewall van de server terecht of iets dergelijks, vraag aan de server beheerder of ie je in de whitelist wilt gooien.