Ik gebruik de volgende code om te kijken hoe hoog of breed een image is:

<?PHP
list($width, $height, $type, $attr) = getimagesize("../../images/producten/".$aFetch['foto1']."");

?>

Daarna kijk ik of hij breder dan hoog of hoger dan breed is.. Hierna geef ik het plaatje of een standaard breedte, of een standaard hoogte.

Dit werkt. Ook als ik hem via de nieuwsbrief verstuur. Alleen krijg ik dan per plaatje de volgende foutmelding:

Warning: getimagesize(../../images/producten/09_12_2009-05_42_48____1.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/shamrock/public_html/paginas/beheer/brief.php on line 209

Ik snap het probleem... Hij kan de foto's niet vinden, maar hij verkleint ze wel op de goede manier? (dus zou hij ze toch gevonden moeten hebben)....

Iemand een idee?
ik denk dat ik het antwoord niet zal weten.. Maar mss eens proberen ipv "../" "./" te gebruiken.

En btw wat doet dit ."" op het einde van de regel, je voegt niets in met dit en is dus toch overbodig?

mvg kasper
Probeer eens het volledige pad op te geven.

Probeer ook eens je map op 0777 te zetten, probeer het daarna nog een keer om te kijken of die de error nog steeds geeft.

Let op: [color=red]0777 is niet goed als map recht, dit is puur om te testen of het daaraan ligt, zet het daarna gelijk weer terug.[/color]
@kasper: "../../images/producten/ ".$aFetch['foto1']." "
".$aFetch['foto1']." staat los in "../../images/producten/" dus dit klopt

@Mr.Ark: dit heb ik geprobeerd maar krijg ik deze error:

Warning: getimagesize() [function.getimagesize]: URL file-access is disabled in the server configuration in /home/username/public_html/paginas/beheer/brief.php on line 209

Warning: getimagesize(http://www.shamrock-maastricht.nl/images/producten/12_12_2009-08_42_09____1.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: no suitable wrapper could be found in /home/username/public_html/paginas/beheer/brief.php on line 209
jaja ik weet het ;D
maar er staat op het einde een .""

<?PHP
list($width, $height, $type, $attr) = getimagesize("../../images/producten/".$aFetch['foto1']."");

//moet worden:
list($width, $height, $type, $attr) = getimagesize("../../images/producten/".$aFetch['foto1']); //ik weet dat het een klein "foutje" is, het kan ook geen kwaad deon, maar het is gewoon overbodig dat dit er stond.
?>
@ Kenzo

Er is een optie op je server uitgeschakeld als ik het goed heb, volgens mij url_fopen.

Wat je zou kunnen doen is:

<?PHP

list($width, $height, $type, $attr) = @getimagesize('../../images/producten/'.$aFetch['foto1']);

?>

Nu zal de fout verborgen blijven maar alle andere fouten ook. (die met getimagesize te maken heeft)

Vraag aan je host of ze allow_url_fopen kunnen aanzetten.

Weet dit niet helemaal zeker dus wat je kan doen is eerst die 1e optie van mij gebruiken.

Misschien dat iemand hier verdere toelichting over kan geven.

[Edit]

Bedenk me net, wat je ook zou kunnen proberen is niet de url te gebruiken als pad maar het ip van de server.
ik heb gechmod naar 0777 maar dit helpt ook niet (zelfde fout)...

ik zal eens proberen met het ip anders de code hierboven

ik wil geen statisch ip opgeven (mocht ik van hosting veranderen werkt het niet meer... hoe krijg ik het ip van de server waar ik op draai?
heb geprobeerd maar met het ip adres geeft hij dezelfde fout aan

met de @ ervoor geeft hij geen fout meer aan maar zal denk ik niet echt goed zijn?
ik dacht dat je zo je ip van de server kon krijgen:

<?php

$_SERVER["SERVER_ADDR"];

?>
jah, heb dit inderdaad geprobeerd en werkt ook (krijg het ip mee), maar geeft toch nog dezelfde fout
Je moet niet met een ip of een url werken. Je moet het relative path hebben.

Reageren