Ik vind het wel handig dit,
Gaan mensen andere browsers gebruiken en zien dat die beter/sneller/mooier zijn.
Voor ons scheelt dat weer een hele hoop onzin bij het bouwen van een website (wat o-zo dramatisch is in IE).. (:
Wat is het gevaar voor particulieren? Dat wordt niet echt duidelijk naar voren gebracht.. Er staat alleen dat ze dan schadelijke software kan worden geinstalleerd.. Maar wanneer zou dat kunnen gebeuren? Dat wordt niet genoemd.
Wat is het gevaar voor particulieren? Dat wordt niet echt duidelijk naar voren gebracht.. Er staat alleen dat ze dan schadelijke software kan worden geinstalleerd.. Maar wanneer zou dat kunnen gebeuren? Dat wordt niet genoemd.
@Justin: Bij particuleren kunnen ze dit ook doen, alleen is dat niet interresant genoeg. Dus als particulier hoef je volgens mij niet te vrezen. En in vele gevallen word er toch maar gehackt om de wereld te shokkeren. :D
Ja alleen lijkt me niet dat ze dit bij particulieren gaan doen als je op de site van Google of Adobe zit bijvoorbeeld. Allemaal weer een storm in een glas water.
Je zou advertentieruimte op veelbezochte sites kunnen kopen en in die advertentie dit lek exploiteren. Rootkit installeren bij iedereen die die sites bezoekt, en ik denk dat je botnet snel groeit.
En botnets zijn best lucratief. De beste bots in zo'n botnet zijn die van de naïeve particulieren die slechts vertrouwen op hun virusscanner en die geen systeembeheerder in het netwerk hebben zitten die de symptomen van een virus herkent.
Dit lek is juist een serieus lek, omdat zoals hierboven al vaker is gezegd de gebruiker helemaal niet betrokken is. Je zou het op kunnen lopen door wat rond te internetten. Geen misleidende dialoogjes, geen obscure software installeren, gewoon volledig automatisch.