Hoi! Ik vraag me af hoe jullie een website opbouwen en beheren. Bijvoorbeeld templates, includes, met de ftp, een online configuratie-scherm, een controlpanel waar je alle bestanden online kan wijzigen, pagina's in de database...
En daarnaast gebruik ik voor het parsen van mijn templates het liefst toch een templateparser, die tags vervangt (ookal is dat 'langzamer')
Hoeveel langzamer 0.005 sec ?. Sommige template parsers zijn snel.
Ontopic
Doe alles zoveel mogelijk online. Behalve het scripten. Eenmaal upgeload kan je online op je ftp server bestanden chmodden bijv.
Online alle instellingen wijzigen die in een MySQL database staan, Zoals: Hoeveel prive berichten mag een gebruiker hebben, Wat kan een gebruiker allemaal invullen bij zijn profiel enz.
Dus alles is zo dynamisch mogelijk. Het enigste wat eigenlijk echt statisch vast staat is gebruikersnaam en wachtwoord van je database en mail server (voor errors versturen)
En ja gebruik ook een Template parser
TEXT is niet oneindig in MySQL. In een tekst of BLOB kan max. 65.535 bytes
dat is 63.999 kb
medium blob = 16.777.215 dat is 16 mb
en
longtext 4294967295 bytes en dat is 4 gig
Over die cms, wat is dat precies? Kan je dan de pagina's online bewerken ofzo?
Ik heb op mijn site veel tekst, een ledensysteem, nieuws, polls en een forum. Ik gebruik nu een template parser maar om voor de tekst-pagina's iedere keer een sub-template te maken... Ik denk dat ik de tekst-pagina's uit de database ga laden en de andere pagina's, aanmelden enz. gewoon met de sub-templates laat zoals ik het nu al heb.