in php OOP, een class, maakt het uit hoe je een var maakt? e.g. public, private, global etc.

of maakt dat niet uit? als het wel uitmaakt... wat is het verschil? en wanneer gebruik ik wat?

zelfde met functies. hoe zit dit precies?
[php]array_search[/php]? Of [php]array_keys[/php] met als 2e argument de waarde die je zoekt.
See Also

[php]array_search[/php]() - Searches the array for a given value and returns the corresponding key if successful
isset() - Determine if a variable is set and is not NULL
array_key_exists() - Checks if the given key or index exists in the array
array_search is false als de key niet is gevonden neem ik aan? dus:

if($suitFlush = array_search(5,$suits))
{
    $punten = checkFlush($suitFlush, $player[1]);   
}

Kan.
Is de waarde waar je op zoekt wel uniek? Anders weet je nog niet zeker of je de goede sleutel hebt of wel? Ik weet niet of dat iets uit maakt voor je script.
Ja de waarde is uniek. Ik ben bezig met een poker engine... en het einde van een spel heeft maximaal 7 kaarten *voor 1 speler dus* dus het kan niet zijn dat je 2 keer, 5 keer de zelfde suits hebt.
:tup: Ik heb niet veel verstand van poker dus ik ga er maar van uit dat het klopt wat je zegt.
Ik heb nog een basic vraag, dus ik vraag het hier maar weer...

in php OOP, een class, maakt het uit hoe je een var maakt? e.g. public, private, global etc.

of maakt dat niet uit? als het wel uitmaakt... wat is het verschil? en wanneer gebruik ik wat?

zelfde met functies. hoe zit dit precies?
Wat is er mis met een nieuw topic openen?! Nu zijn de posts hierboven allemaal nutteloos geworden omdat de vraag weg is...

http://phptuts.nl/view/45/5/
Ja dat maakt uit.
private = de variabelen mogen alleen binnen de klasse gebruikt worden
protected = de variabelen mogen alleen binnen de klassen en de subklassen gebruikt worden
public = alles mag de variabelen gebruiken
oke... is er een tutorial, waar ik sub classes kan leren gebruiken dan? *nog nooit van gehoord namelijk* ook een constructor zou ik graag snappen. wat het is, en hoe je het maakt.

Reageren