Ik ben mijn site aan het controlleren met een HMTL validator. Nu krijg ik nog een waarschuwing waar ik niet uit kom.

line 62 column 3 - Waarschuwing: <form> lacks "action" attribute
lijn 62 is:
<?php
$main .= " <form method='post'>";
?>
Ik heb dit al aangepast naar:
<?php
$main .= " <form action='post'>";
?>

Maar ondanks dat de validator het goed vind werkt mijn script dan niet meer.
Heeft iemand een tip waar ik mee aan de slag kan?

edit:
Ik ben er achter wat ik fout doe:
<?php
$main .= " <form action="" method='post'>";
?>
Dat zullen we nooit weten.

Als je goed leest zie je dat ik nergens postte dat het was opgelost.

Daarnaast ben je geen moderator en het dus ook niet jou taak om je hier druk over te maken.
Is het niet beter om bij action PHP_SELF te gebruiken?

<?php
$main .= ' <form action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'" method="post">';
?>
Waarom is dit beter?
Waarom is dit beter?

Dat is niet beter, dan wordt je hele pad van je server vrijgegeven. NOOIT gebruiken dus.
Dus beter zo laten of juist wel gebruiken? Als ik de site achter de link lees kan het meer kwaad dan goed. OF begrijp ik het verkeerd?
Niet gebruiken. Als je naar hetzelfde script wilt is action="" voldoende.
Ok bedankt SanThe.

p.s.: Ben ik zolang hier niet geweest, zie dat je geen moderator meer bent. Zonde. Je deed het goed.
Ok bedankt SanThe.

p.s.: Ben ik zolang hier niet geweest, zie dat je geen moderator meer bent. Zonde. Je deed het goed.
J.S. Coolen schreef op 02.02.2010 01:54
Ok bedankt SanThe.

Bedankt voor je compliment. ;-)

Er zijn helemaal geen moderators meer. Volgens zeggen zijn door een bug de rechten weg. Bas vindt het allemaal blijkbaar niet interessant meer want hij zet de rechten niet terug en hij heeft mij er ook geen melding van gemaakt. Ik vind het best zo. Het forum is zoals je wel gemerkt zult hebben op het moment meer een vrijplaats voor sukkels geworden.

Reageren