[color=red]Update ![/color]

[color=red]Nieuws bericht is verwijderd[/color]

[color=red]Update 2[/color]

[color=red]Alles was een hoax, phphulp was gehacked[/color]

Beste,

Na het nieuws te hebben gelezen -> http://www.phphulp.nl/nieuws/205/ zou ik even de aandacht van jullie willen.

Er zal geen nieuwe versie van PHPHulp komen. Er schijnen enkele leden te werken aan een nieuwe community welke aanzienlijk beter zou moeten worden dan PHPHulp. Ik steun deze actie en zal de ontwikkeling en het onderhoud van PHPHulp staken.

Binnen enkele dagen gaat PHPHulp op zwart.

Er zitten een x aantal mensen dom te doen op dit forum waaronder ik zelf, toch vind ik dat er een Bedankje moet plaats vinden voor bas.

PHPHulp heeft heel veel jaar bestaan en er zijn vast en zeker ook leuke tijden geweest, dit topic is voor bas.

O ja, Laten we alle Moderators ook niet vergeten !

Bas en de moderators bedankt voor het korte jaar op dit forum, heb veel bijgeleerd !

R.I.P

[color=red]PS: Houd dit topic A.U.B schoon, dank u.[/color]
Sorry,,
Dat doe ik graag, en vaak.
Maar ook met geluk kan je een hoge score halen op je IQ-test.
Het is gewoon niet te meten.
Voor iemand die KB doet, is een Havo'er slim.
Voor een Havo'er is een VWO'er slim.
Natuurlijk is er een gemiddelde, maar dat gemiddelde is ook maar ergens vandaan gehaald, ik geloof nooit dat daar een goede wetenschappelijke onderbouwing voor is.

Drie punten is in het Nederlands ook uitzonderlijk. ;)
Minder uitzonderlijk dan jij denkt ... ;)

Maar ik ben het met je eens dat een IQ-test een indicatie geeft, maar geenszins sluitend is wat betreft intelligentie. Ik ben ook mensen tegengekomen op de universiteit die daar eigenlijk niet zouden moeten zitten, maar toch behoorlijk ver gekomen zijn. Dat is een tekortkoming van het onderwijsstelsel denk ik: teveel groepsopdrachten (meeliften op anderen), meerkeuzetoetsen (geen inzichtsvragen) etc. Uiteindelijk is dat weer slecht voor de maatschappij, omdat mensen op posities terechtkomen waar ze niet thuishoren.

Ik hoorde laatst bij de Nationale IQ-test van BNN dat het gemiddelde IQ van Nederland 107 is. Zou dat niet op 100 moeten liggen? :P
Of op 114?
Wouw,, wist niet dat dat een officieel leesteken was.
Weer een gebrek aan mijn intelligentie?
Of is het enkel mijn kennis die mij in de steek laat?

Ik ben mensen op het MBO tegen gekomen, die makkelijk HBO of zelfs uni zouden kunnen doen.

De uitgangspositie van de IQ-test (het gemiddelde dus) is 100. Dus het gemiddelde van Nederland zou ook 100 moeten zijn?

Andersom is het inderdaad ook zo, alhoewel dat misschien meer met luiheid of een persoonlijke instelling/opvatting (niet willen studeren, maar liever werken) te maken heeft.
Of een leraar die een mening heeft.

Mijn broer had met z'n Cito advies ruim Havo,
Zijn leraar heeft erop aangedrongen om KB te gaan doen, want hij zou Havo nooit halen.
Nu is hij bijna afgestudeerd op het HBO, en niet met de minste cijfers.
Nee, 100 is het gemiddelde van Amerika. :]
Helaas is dyslectie niet meetbaar of controleerbaar bij een IQ-test of cito toets of andere testen.
(ik zelf heb vbo moeten doen door dyslectie. Daarna doorgestroomd naar MBO na een test van de grafisch lyceum, waar ze me vertelde dat ik voor lag op mensen die instroomde van havo).
En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen waarom een IQ-test niks zegt over het interlect van een persoon.

Het is al vaker aangetoond dat IQ bijna niet te meten is met een test, we proberen het toch doormiddel van algemene vragen, waar deze eigenlijk niet tot toepassing zijn voor je IQ. Iemand die nog nooit een boom of een schaap heeft gezien of er van gehoort heeft zal het verschil niet weten, toch zegt dit niks over het intelect of IQ van deze persoon.

Er zijn maar zeer weinig personen, dan wel geleerden die alle aspecten meten (zover mogelijk) om een daadwerkelijk IQ van een persoon te geven.

BNN en de nationale IQ test is dan ook niks anders dan entertainment en niet echt een maatstaaf.
Ik zit zo te lezen he.

Waar valt logisch na denken dan onder?

Je kan wel intelligent zijn en op een heel hoog niveau studeren, maar als je niet echt logisch na denkt, vind ik je niet slim.
Logisch denken is een onderdeel van wat je slim maakt.
Logisch denken kan je intelligentie wel verhogen, omdat je dan eventueel met verschillende relevante informatie alsnog bedenken wat het antwoord zou moeten zijn.
Dat is ook zo ja.

Maar als ik b.v. een vriendin van mij neem.
Die doet nu laatste jaar vwo, zonder moeite, maar haar logisch na denken is soms zo onder haar niveau.

Of ze doet hele rare dingen op school zodat ze toch hoge cijfers haalt, of je hebt ook nog een groot verschil met leer en logisch denk niveau.

Waardoor ik daar dus mee kwam.

Reageren