Hallo,
dit is mijn eerste bericht binnen PHPhulp en denk dat mijn bericht in deze categorie hoort. Wanneer dit niet zo is hoor ik dit graag.

Ik wil mij meer verdiepen in PHP en heb daarvoor een wampserver geïnstalleerd. Wanneer ik http://localhost/ open krijg ik een blanco scherm. Ik denk wel dat alles geïnstalleerd is maar dat ik het op de een of andere manier niet kan bereiken. Ik kan wel alles configureren maar niets openen. Ik krijg ook geen foutmelding.

Vriendelijke groet, Rob
Hey,
Welkom hierzo ;)

Heb je toevallig een index.php bestandje verwijderd? of staat die helemaal niet in je "www" folder?
Weet je dit niet zeker kijk anders een in deze map:
C:\Wamp\www (althans dit is hem bij mij)
Zie je hier geen bestand staan? zorg dat dat er iets in komt met de naam: index.(extensie)

Hoop dat dit duidelijk is?

Gr, Milo
Staat er toevallig nog een andere server op die port?
Dan kan het zijn dat je een blanco pagina krijgt.
Kijk ook eens naar de accesslog van apache, misschien staat daar wat in.
Probeer anders eens je wampserver op een andere port in te stellen. Mijn apache hier staat bijvoorbeeld op port 8080 te luisteren.
Een blanco scherm kan ook voorkomen als er een fout opgetreden is waardoor de uitvoer van het script gestopt wordt. Als je PHP foutmeldingen niet weer laat geven, resulteert dat in een blance scherm.

Controleer de display_errors instelling in je php.ini, op je testserver wil je deze op 'On' hebben staan.
Dank je Milo en allen bedankt voor de hulp, maar ik heb helaas nog geen oplossing kunnen vinden.

In de www map staat een index.php bestandje.

Er staat naar mijn weten geen andere server op die poort, maar ik heb een tijd geleden wel PHP geinstalleerd gehad maar weer gedeinstalleerd. Ik heb wel de poort veranderd naar 8080, ik heb dat gedaan via http conf, maar misschien is dat niet de goede manier.

Ik heb de display_errors instelling gecontroleerd en daar staat
;display_errors
;Default Value: On
;Development Value: On
;Production Value: Off
Ik denk dat dit goed moet zijn,

b.v.d.
groet. Rob
Gebruik je Skype? Die gebruikt poort 80.
Heb je trouwens je server wel online gezet?
Al die regels met betrekking tot display_errors zijn comments, geen daarvan heeft enige invloed op je instellingen. Zet onder die betreffende regels eens het volgende:

display_errors on

Dan pas is de foutweergave ingeschakeld en zul je daadwerkelijk fouten te zien krijgen.
Mister BramBoos op 19/05/2010 22:17:53

Gebruik je Skype? Die gebruikt poort 80.
Heb je trouwens je server wel online gezet?

Bij beide krijg je volgens mij een melding dat de server niet gevonden kan worden.
Je index.php is toch geen lege file he (normaal gezien is dit standaard wel niet het geval)

Thomas Remeysen op 19/05/2010 22:25:04

Bij beide krijg je volgens mij een melding dat de server niet gevonden kan worden.
Je index.php is toch geen lege file he (normaal gezien is dit standaard wel niet het geval)

Bij Skype krijg je een witte pagina, bij dat tweede wat ik noemde weet ik niet...
Mister BramBoos op 19/05/2010 22:27:18

Bij Skype krijg je een witte pagina, bij dat tweede wat ik noemde weet ik niet...

Kan zijn hoor, maar bij mij start de server nog niet eens als skype open staat, waardoor hij dus ook niet gevonden word.
Inderdaad is het Skype die het tegenhoud. Ik heb Skype er voor nu even afgehaald en PHP werkt dan prima.

Erg bedankt voor de hulp,
vriendelijke groet, Rob

Reageren